Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlased kõige passiivsemad

    Baltic Brand Awardi konkursi eesmärgiks on tutvustada Eesti, Läti, Leedu brände kõigis Balti riikides. Osaleda võivad kõik Baltimaade turu jaoks loodud brändid.
    Konkursile on juba registreerunud 19 rohkem või vähem tuntud Läti brändi, tuntumatest Hansabanka, Latvijas Balzams, ajakiri Biznes & Baltija. Üllatavalt pole põlanud konkursil osalemist ka brändinguga vähem seotud sektorite ettevõtted: kohvik Double Coffee, internetiteenuse pakkuja Apollo, munatoodete tootja Balticovo, piimatoodete tootja Rigas Piemasaimnieks, alkoholitootjad Jaunalko, Veta, jne.
    Leedut esindavad ka Eestis juba tuntud kommitootja Karuna, lisaks mineraalvesi Rasa, külmutatud toodete tootja Kraitene. Eesti brändid on hetkel üritusega ettevaatlikult kaasa tulnud ? kindla jah-sõna on öelnud vaid Baltman, CHR/Evermen, Monton ja Saku Rock.
    Võisteldakse kolmeteistkümnes kategoorias ning kõikides kategooriates antakse välja Balti Brandi auhind, lisaks iga riigi rahvuslik brändiauhind, eriauhinnad innovatiivseima turunduse, eduka konkureerimise eest rahvusvaheliste brändidega koduturul ning parima meediakasutamise eest.
    Brändid järjestatakse 70% ulatuses tarbijate hulgas läbiviidava turu-uuringu põhjal, kus tarbija hindab populaarsust, lojaalsust brändile, kvaliteeti ja kättesaadavust. Ülejäänud 30% tuleb ekspertide hinnangust, ekspertideks on Balti riikide turundusasjatundjad ning nad hindavad brändi unikaalsust, funktsionaalset ja emotsionaalset positsioneerimist, stabiilsust ja arengut.
    Konkursi tulemused tehakse teatavaks maikuus Tallinnas toimuval lõputseremoonial.
    Baltic Brand Awardi korraldajatelt saadud kommentaari põhjal on lätlaste meelestatus Eesti toodete suhtes soosiv. Lätlased väitsid ka seda, et Eesti tooteid võiks turul olla rohkem ja iga uue toote vastu on neil suur huvi.
    Ürituse korraldajad loodavad, et seesugune võrdlemine ja omavaheline mõõduvõtmine on kõigile osapooltele kasulik ning tugevdab kohalike brändide konkurentsivõimet tõenäoliselt Euroopa Liidu laienemisega kaasaskäiva Euroopa toodete invasiooni suhtes.
    Anna Chekmez, LBS International Conferences turundusjuht:
    Läti tarbija on muutunud omatoodete patrioodiks ning enamikul juhtudel tarbib Läti toiduaineid, populaarsemad brändid on Laima (maiustused), Rigas Miesnieks (lihatooted) ja Latvijas Balzams. Tekstiilibrändidest on kõrgelt hinnatud Lauma (pesutooted), Utenos (trikootooted). Eesti brändidest on tuntud Kalev, Baltman, Monton, Hansapank, Vana Tallinn, MicroLink ja Saku.
    Anu-Mall Naarits, Baltika turundusjuht:
    Osaleme konkursil kolme jae-brändiga ? Monton,CHR/Evermen ja Baltman. Kõige olulisem on konkursi raames läbiviidav turu-uuring, mis näitab kuidas eri riikide inimesed meie brände tajuvad ja neisse suhtuvad. Oluline on ka ekspertide hinnang meie brändidele eri riikides. Otsest müügikasvu konkursiga ei plaani, kuid tuntust aitab see kindlasti suurendada.
    Teet Anier, Balbiino turundusjuht:
    Hindan konkursil osalemistasu ühe tootebrändi jaoks liialt kõrgeks. Balbiino ekspordib Balti turule küllaltki suurt, paljudest brändidest koosnevat portfelli ning hetkel ei tahaks ühtegi brändi rohkem esile tuua.
    Väikestel turgudel nagu Baltikum tervenisti, on meie jaoks oluline ühine Balbiino portfell. Seega leian, et oleks õige just Balbiino, kui brändiga sel konkursil konkureerida. Seetõttu ka lõplik otsus veel tegemata.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.