Eestlased kõige passiivsemad

Karin Kiviste 02. veebruar 2004, 23:00

Baltic Brand Awardi konkursi eesmärgiks on tutvustada Eesti, Läti, Leedu brände kõigis Balti riikides. Osaleda võivad kõik Baltimaade turu jaoks loodud brändid.

Konkursile on juba registreerunud 19 rohkem või vähem tuntud Läti brändi, tuntumatest Hansabanka, Latvijas Balzams, ajakiri Biznes & Baltija. Üllatavalt pole põlanud konkursil osalemist ka brändinguga vähem seotud sektorite ettevõtted: kohvik Double Coffee, internetiteenuse pakkuja Apollo, munatoodete tootja Balticovo, piimatoodete tootja Rigas Piemasaimnieks, alkoholitootjad Jaunalko, Veta, jne.

Leedut esindavad ka Eestis juba tuntud kommitootja Karuna, lisaks mineraalvesi Rasa, külmutatud toodete tootja Kraitene. Eesti brändid on hetkel üritusega ettevaatlikult kaasa tulnud ? kindla jah-sõna on öelnud vaid Baltman, CHR/Evermen, Monton ja Saku Rock.

Võisteldakse kolmeteistkümnes kategoorias ning kõikides kategooriates antakse välja Balti Brandi auhind, lisaks iga riigi rahvuslik brändiauhind, eriauhinnad innovatiivseima turunduse, eduka konkureerimise eest rahvusvaheliste brändidega koduturul ning parima meediakasutamise eest.

Brändid järjestatakse 70% ulatuses tarbijate hulgas läbiviidava turu-uuringu põhjal, kus tarbija hindab populaarsust, lojaalsust brändile, kvaliteeti ja kättesaadavust. Ülejäänud 30% tuleb ekspertide hinnangust, ekspertideks on Balti riikide turundusasjatundjad ning nad hindavad brändi unikaalsust, funktsionaalset ja emotsionaalset positsioneerimist, stabiilsust ja arengut.

Konkursi tulemused tehakse teatavaks maikuus Tallinnas toimuval lõputseremoonial.

Baltic Brand Awardi korraldajatelt saadud kommentaari põhjal on lätlaste meelestatus Eesti toodete suhtes soosiv. Lätlased väitsid ka seda, et Eesti tooteid võiks turul olla rohkem ja iga uue toote vastu on neil suur huvi.

Ürituse korraldajad loodavad, et seesugune võrdlemine ja omavaheline mõõduvõtmine on kõigile osapooltele kasulik ning tugevdab kohalike brändide konkurentsivõimet tõenäoliselt Euroopa Liidu laienemisega kaasaskäiva Euroopa toodete invasiooni suhtes.

  • Anna Chekmez, LBS International Conferences turundusjuht:
    Läti tarbija on muutunud omatoodete patrioodiks ning enamikul juhtudel tarbib Läti toiduaineid, populaarsemad brändid on Laima (maiustused), Rigas Miesnieks (lihatooted) ja Latvijas Balzams. Tekstiilibrändidest on kõrgelt hinnatud Lauma (pesutooted), Utenos (trikootooted). Eesti brändidest on tuntud Kalev, Baltman, Monton, Hansapank, Vana Tallinn, MicroLink ja Saku.

  • Anu-Mall Naarits, Baltika turundusjuht:
    Osaleme konkursil kolme jae-brändiga ? Monton,CHR/Evermen ja Baltman. Kõige olulisem on konkursi raames läbiviidav turu-uuring, mis näitab kuidas eri riikide inimesed meie brände tajuvad ja neisse suhtuvad. Oluline on ka ekspertide hinnang meie brändidele eri riikides. Otsest müügikasvu konkursiga ei plaani, kuid tuntust aitab see kindlasti suurendada.

  • Teet Anier, Balbiino turundusjuht:
    Hindan konkursil osalemistasu ühe tootebrändi jaoks liialt kõrgeks. Balbiino ekspordib Balti turule küllaltki suurt, paljudest brändidest koosnevat portfelli ning hetkel ei tahaks ühtegi brändi rohkem esile tuua.

Väikestel turgudel nagu Baltikum tervenisti, on meie jaoks oluline ühine Balbiino portfell. Seega leian, et oleks õige just Balbiino, kui brändiga sel konkursil konkureerida. Seetõttu ka lõplik otsus veel tegemata.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 18:34
Otsi:

Ava täpsem otsing