Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Logistikateenuste valik suureneb ja hind tõuseb
Soome transpordi- ja kommunikatsiooniminister Juhani Korpela ennustas, et seoses Euroopa Liidu (EL) laienemisega selle aasta mais kasvab turul logistikateenuste hulk, just uute teenuste turuletulemise tõttu. Näiteks hakatakse peale kaupadevoo haldamise pakkuma infojagamise teenuseid, andmevahetus muutub elektroonseks ning senisest turvalisemaks.
Turko Logistcsi juhataja Martti Laosmaa selgitas, et kaduvad piirid ja kiirenev kaubavahetus tähendab saadetiste mahu vähenemist, kuid nende tihedamat lähetamist. Ka on Põhjamaades saanud trendiks laopinna vähenemine ja müügipinna suurenemine.
Rootsis näiteks tarnib logistikateenuse pakkuja Dagab AB klientidele poodi liha. Kui tavaliselt ootab kaup poodi jõudes kõigepealt lahtipakkimist ja seejärel läheb mõneks päevaks lattu, siis Dabag pakub teenust, kus kaup viiakse spetsiaalse plastikkarbi sees otse riiulile. Mingit vaheladustamist enam ei toimu ja jaemüüjate pinnad suurenevad. Ajatundlikud kaubad, nagu näiteks liha ja värsked köögiviljad, jõuavad sel moel kliendini värskelt.
Lisaks hakkavad Korpela sõnul Balti- ja Põhjamaad senisest rohkem koostööd tegema. Hetkel töötavad Soome ja Poola välja kontseptsiooni, kuidas vedada merd mööda raudteevaguneid. Projekti nimi on Baltic Sea Motorways. Veel osalevad Baltimaad elektroonilise tolliteabe edastamise süsteemis TEDIM, mis võimaldab kiirendada tolliprotseduure piiril.
Järjest rangemaks muutuvad keskkonnanõuded annavad Korpela sõnul tõuke transpordi- ja logistikateenuse hinna tõusuks.
Muudatusi tuleb turule ka Venemaaga seoses, sest Venemaa harmoniseerib praegu oma logistikapoliitikat ELiga. Näiteks sai eelmise aasta lõpus valmis uus tollikoodeks, mis 1. jaanuarist kehtima hakkas. See peab lihtsustama kaupade liikumist praeguste ja tulevaste ELi riikide ja Venemaa vahel ning vähendama tolliametnike omavoli.
IT roll logistikas muutub senisest suuremaks. ?Kui 1980. aastatel arenes peamiselt riistvara, 1990. aastatel erinevate lisaseadmete lisamine riistvarale, siis täna areneb peamiselt tarkvaraühenduste loomine,? selgitas Microsoft EMEA jaemüügigrupi juhataja Michel Annik.
Turule on oodata ka uusi seadmeid, mis omakorda suurendavad paindlikkust.