Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Magusad joogid kallinevad kuni 10%

Tiit Reinart 03. veebruar 2004, 00:00

Kõige suurema hinnatõusu teevad läbi alkoholivabad karastusjoogid ja siider.

Eesti suurima ja vanima alkoholitootja Liviko turundusdirektori Janek Kalvi sõnul on suhkru kallinemisel nende toodangu, eriti just likööritoodete hinnale mõju täiesti olemas. Viina puhul suhkru hind erilist rolli ei mängi, viina retseptuuris on suhkrul tühine osa.

Kuna seni on suhkru hinnatõusu puhul spekuleeritud erinevate suurusjärkudega, ei oska Kalvi esialgu prognoosida, kas ja kui palju likööri hinnad muutuvad.

?Juhul kui suhkru hinna tõus on arvestatav, siis loomulikult muutub ka likööri hind. Ainus lohutus tootjatele on see, et oleme kõik võrdses seisus ? kui tõuseb, siis tõuseb hind kõigil,? räägib Kalvi. ?Tegu on ju selliste teguritega, mida joogitootjad ise mõjutada ei suuda ja samas me marginaale samuti eriti vähendada ei saa.?

Põhiprobleem ongi hetkel teadmatus. Kalvi sõnul on kõige õigem rahulikult ära oodata, mis suhkruga toimuma hakkab, ja siis reageerida. Likööritarbija ei ole üldjuhul väga hinnatundlik ja Kalvi arvates likööri hinna tõus tarbimist oluliselt mõjutada ei tohiks. Pigem võib likööri tarbimise puhul otsustavaks osutuda suhkru kallinemisest tingitud üleüldine hinnatõus ja tarbijate ostujõu langus. Siis võib küll juhtuda, et liköör harvem inimeste ostukorvi satub.

Saku Õlletehase finantsjuhi Tarmo Lehtmetsa sõnul on Saku Õlletehase prioriteediks õlu, mis moodustab suurema osa nende kogumüügist. ?Suhkrusiirup on oluliseks tooraineks mitmete meie teiste jookide valmistamisel, nagu siider, long drink, kali ja limonaad,? räägib Lehtmets. Kuigi otsingud hinnatõusu mõju vähendamiseks käivad, ei ole mängumaa Lehtmetsa sõnul selleks eriti suur.

40% Eesti karastusjookide turust omava Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop näeb suhkru kallinemise mõju oma tehase toodangust suurimana karastusjookidele ? need sisaldavad kõige rohkem suhkrut. Suhkrusisalduselt järgmised on lahjad alkohoolsed joogid ehk siidrid ja long drink?id. Kolmandas järjekorras tulevad mahlajoogid ja nektarid, neis on suhkrusisaldus kõige väiksem. Täismahladesse ei lisata suhkrut üldse.

Noobi sõnul on oodatav suhkru hinna tõus 2,5kordne, mis lisab poolteiseliitrises pudelis joogi hinnale ca 1 krooni. Laias laastus tuleb suhkrut sisaldavate jookide hinnatõus Noobi hinnangul ca 5?10%.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing