Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nordicum Kindlustuse Eesti vastulause
Nordicum Kindlustuse Eesti AS ei saa nõustuda Äripäeva 29. jaanuari artiklis
"Salvast ja Nordicumist keeruline hüvitist saada" toodud väitega, et lähtudes vahekohtu kaebuste arvust ja tulemustest oleks mõnest seltsist keerulisem hüvitist saada. 2003. aastal menetleti Nordeas 3423 liikluskahju. 42 korral ei olnud klient Nordea otsusega rahul ja vaidlustas selle kindlustuse vahekohtus. Vahekohus rahuldas kaebuse 23 korral, mis moodustab 0,67 % kogu kahjude arvust.
Kui kindlustusandja rahuldab 99,33% klientide kahjunõuetest ilma vaidlusteta, siis puudub küll igasugune alus väitmaks, et kindlustusseltsist on keeruline hüvitist kätte saada. Samuti on väga meelevaldne seostada vahekohtusse esitatud kaebuste arvu kindlustushüvitise saamise keerukusega.
Samas vahekohtu statistika ei kajasta ka edasikaevatud otsuste arvu. Nordicum Kindlustuse eesmärgiks on olnud teha selliseid otsuseid, et hüvitise saaks klient (kannatanu), kellel on selleks seadusejärgne õigus ja et põhjendamatult ei peaks sellepärast kannatama teised kliendid, tasudes hiljem kõrgemat kindlustusmakset.
Hämmingut tekitab ERGO Kindlustuse AS juriidilise osakonna juhataja Olavi-Jüri Luige sõnavõtt, milles vihjatakse alusetult Nordicum Kindlustuse majanduslikele raskustele ja ärikultuuritusele. Nordicum Kindlustuse arvates on selline käitumine teise kindlustusseltsi esindaja poolt ebaeetiline ja kindlustusvõtjaid eksitav.
Autor: Pille Sakteos