Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Anier rajas Balbiino müügivõrgu

Tiina Kass 04. veebruar 2004, 23:00

Olete spordihariduse taustaga inimene. Kuidas sattusite oma igapäevast tööd tegema hoopiski müügipoolele?
Usun, et õiged spordi- ja ka müügiinimesed ongi sellised, kes näevad selgemalt eesmärki kui mõni teine ja pürgivad võimalikult kõrgete tulemuste poole. Seega spordist müüki ületulek ei kujutanud endast midagi üleloomulikku.

Mida kasulikku on Teile andnud FC Floras töötatud aastad ja mida sellest olete saanud ka Balbiinos kasutada?
Aastad FC Floras andsid mulle teadmise, et läbimõeldud ja initsiatiivika enesesse uskuva pealehakkamisega on võimalik saavutada nii mõndagi sellist, mis esmapilgul tundub võimatuna. Loodetavasti on sellest abi olnud ka Balbiinos.

Kuidas hoiate ennast kursis turutrendidega?
Tuleb lahtiste silmadega ringi käia ja vaadata, mis teistel ja rohkem arenenud turgudel toimub ja mis võiks huvi pakkuda.

Oma osa on ka kindlasti erialastel messidel, kust saab erinevat informatsiooni. Samas on huvitav see, et kõike üksüheselt välisturgudelt üle võtta ei saa, sest tarbimisharjumused ja maitse-eelistused on erinevad ning on rida tooteid ? näiteks vahvlitops, mis meil on päris kindlasti tegija ?, mida enamikus arenenud riikides ei tuntagi.

Kuidas Te Balbiinosse sattusite?
Ega ma töökohti ise väga otsinud pole ja minu sattumine Balbiinosse oli vägagi juhuslik. Kui mulle kaheksa aastat tagasi tehti ettepanek tulla ettevõttesse, mis alles alustab oma imago ja toodete loomist ning oma elujõulisuse tõestamist, võtsin selle pakkumise heameelega vastu. Alguses töötasin Balbiinos müügidirektorina.

Olete olnud Balbiinos ajast, mil Teil tuli nullist üles ehitada kogu müügivõrk. Mis oli Teie jaoks alguses kõige raskem?
Kuna olen ehe praktik, siis tähtsaim oli ise teha võimalikult vähe vigu. Seega oli vajalik end teemaga kiiresti kurssi viia, et tehtavad otsused eelkõige müügistrateegiate osas oleksid võimalikult õiged.

Töötasite aastate eest FC Floras. Kui suur erinevus on olla mäned er spordimaailmas ja suure tootmisettevõtte turundusjuht?
Tegelikult Eesti tingimustes sporti juhtida on vägagi keeruline. See on peenike business ? sa pead omama head ja meeldivat läbirääkimisvõimet ja igal sammul tõestama seda, et tiim, keda sa esindad, omab suurt potentsiaali ning on edaspidi võimeline vallutama järjest kõrgemaid eesmärke. Kui sa oma tegevusega lood selle tiimi ümber ka positiivse aura ning tekitad publiku huvi, siis sellega kaasnevalt leiad ka alati huvitatuid, kes on valmis sporti investeerima ja näevad selles tiimis ka omale head reklaamiväljundit.

Usun, et suutsin oma tegevusega kaasa aidata ka FC Flora edukusele ja tulemuste paranemisele.

Kas Te ei kahetse, et suundusite spordimaailmast nii-öelda otsesesse turundusvaldkonda?
Ei saa öelda, et kahetsen, kuid sport ja selle sees olek on mulle südamelähedane. Turundus on aga loomingulisem ja seega ka vägagi huvitav, sest tihtipeale on mingi eesmärgi saavutamiseks võimalikud erinevad teed. Tihtipeale tuleb vastu võtta kiireid ja riskantseid otsuseid.

Millised tegevused otsustavad tänapäeva ettevõtluses edukuse?
Kindlasti täppiläinud tootearendus ehk oskus luua just see õige toode, mis klientidele meeldiks ja kordusostu tegema kutsuks.

Lisaks eesmärgistatud, kõrgete kavatsustega ning läbimõeldud müügitegevus, mis on tänapäeva ettevõtluses üks märksõnadest ning ilma milleta kasumlikku ja turul edukat ettevõtet olla ei saa.

Sa võid ju toota justkui head toodet, kuid kui sa seda müüa ei suuda, siis ei saa keegi sellest teada.

Kas noorel ettevõttel on võrreldes vanade turul olijatega eeliseid või pigem puudusi?
Kindlasti leiab nii plusse kui ka miinuseid. Eeliseks on ehk see, et noored ettevõtted on tekkinud turumajanduse tingimustes, kus konkurents sunnib rohkem pühenduma ja tegema asju veelgi paremini. Minu arvates pole tähtis, mida sa teed, vaid kuidas sa teed, kuidas sa pühendud ja kellega koos sa seda teed.

Ise olen maksimalistliku ellusuhtumisega ? alati on olemas võimalusi, mida paremini teha, kuhu veel areneda.

Kuidas Te ennast täiendate?
Iga aasta üritan käia mõnel kursusel või konverentsil. Lisaks annab väga palju mõtlemisainet ja informatsiooni suhtlemine oma valdkonnas tegutsevate inimestega. Oluline osa enesetäiendamises on ka raamatutel, mida üritan aeg-ajalt lugeda.

Mil moel Te ideid saate?
Ideed tekivad reeglina suhteliselt spontaanselt ja äkki, kuid põhinevad paljuski ikkagi informatsioonil ja tähelepanekutel, mida üritame hankida ning mille tulemusel peaks midagi teostatavat edasi arenema.

Millist rolli Te näete endal Balbiino praeguse turuosa saavutamisel?
Olen ainuke, kes ettevõtte algusaegade müügimeeskonnast veel hetkel siin tööl on. Seega on kogu ettevõtte areng ning käibe kasv nullist praeguse 240 miljoni kroonini toimunud minu silme all.

Kui suur siin minu osa on, oskavad objektiivselt öelda minu endised või praegused kolleegid. Arvan, et see on ikka kogu müügimeeskonna panus.

  • Aivar Pohlak, FC Flora jalgpalliklubi president:
    Teedul on palju energiat ja ta on sellega suuteline asju edasi viima. Kui tekkis probleem, siis ei rääkinud ta sellest kellelegi ja lahendas asja iseseisvalt tegutsedes.

Teet töötas FC Flora tegevjuhina üsna pikalt, meie koostöö alguses oli veel Vene aeg. Esimesel nädalal olime me mõlemad seljakottidega poisikesed, kelle kotisuust paistis välja marssalikepike. Kolme tööaasta järel oli aga meil mõlemal oma nägemus asja edasiviimisest ja see nägemus ei langenud ühel hetkel enam kokku ? nii sai Balbiino omale väärt turundusjuhi.

Teet on minu jaoks selline heas mõttes self-made man ja sellega on seotud ka tema tugevused ja nõrkused. Teet on võimeline lahendama püstitatud ülesande hästi. Ent ta tahab selle ülesande nii ise püstitada kui ka ise lahendada. Vaadates Balbiino arengut, pean tunnistama, et see on tal ka õnnestunud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 13:10
Otsi:

Ava täpsem otsing