Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMW X3 suurest vennast sportlikum
BMW uue X-drive?i nelikveosüsteemiga varustatud auto jõudis X5 näol Eestisse juba jaanuari keskel, kuid peamiselt kujuneb X-drive siiski uue linnamaasturi X3 leivanumbriks.
Uue süsteemi peamiseks erinevuseks eelkäijaga võrreldes on see, et see pole enam jäigalt esi- ja tagatelje vahel jaotatud veojõuga, vaid võib jaguneda millisele rattale iganes kuni selleni välja, et autot liigutab edasi vaid üks ratas. Vähe sellest, veojõukontroll reageerib ka roolikeeramisele, ehk kui võtta paremat kurvi, suundub suur osa veojõust vasakule esirattale, mis kurvi sujuval läbimisel kõige suuremat rolli mängib. Normaalolukorras jaguneb veojõud 30% esiratastele ja 70% tagaratastele.
Et uuest süsteemist paremini aimu saada, korraldas BMW selle nädala algul Austria kõrgmäestiku lumistel nõlvadel autoajakirjanikele X3 ja X-drive?i sõidutreeningu. Ja ehkki nii mõnedki korrad õnnestus auto paksus lumes kinni jätta, oli tema läbivusvõime muljetavaldav. Libedal jäärajal sõites käitub auto pigem nagu tagaveoline, ehk kurvis järsult gaasi lisades on võimalik üsna hõlpsalt tagarataste libisemise abil auto kurssi soovitud suunas muuta. Käsipiduri kasutamine libedas kurvis on aga sisuliselt võimatu. Hämmastab ka uue süsteemi reageerimiskiirus ja see, kui märkamatult ta ?oma asju toimetab?. Ka kõige libedamalt kohalt sööstab auto hetkega paigalt. Tavaliselt hakkab nelikveosüsteem autot liigutama alles siis, kui osa rattaid tühjalt ringi käib, ja võtab aega, enne kui veojõudu ümber suunav viskosidur rakendub.
Kas uut X-drive?i süsteemi hakatakse kasutama ka nelikveolisel 3. seerial, sellest esialgu BMW esindajad juttu ei tee. Uus X5 on aga edaspidi just selle süsteemiga varustatud.
Mis puudutab uut X3 tervikuna, siis just tänu oma väiksusele ja uuele süsteemile on tegemist üsna meeldiva kompromissiga. Roolis olles tunned end justkui tavalises 3. seeria sõiduautos ja vedrustus on küllalt jäik, et ka kurvilisel maanteel ilma suuremate kaldumisteta toime tulla. Ka mootorivalik on tal suhteliselt sportlik, ehk saadaval on 2,5- ja 3-liitrine bensiinimootor, millel võimsust vastavalt 192 ja 231 hj, ning 3-liitrine ja 204 hj diiselmootor. See tähendab, et X5ga võrreldes kergem ja madalama kliirensiga maastur on samade jõuallikatega märksa sportlikum ning ka praktilisem. Näiteks suudab ta mahutada tervelt kolm jalgratast.
Iseteema on BMW X3 hind, mis võrreldes X5ga on küll oluliselt madalam, kuid sellegipoolest maksab BMW X3 pea kaks korda rohkem kui näiteks Honda CR-V. Kuid seegi on suhteline. Võrreldes näiteks 325 Xi hinnaga on 2,5-liitrise X3 baashind vaid 67 000 krooni kõrgem ehk 589 700 krooni.
- Võimsus: 231 hj
- Pöördemoment: 300/3500 Nm/rpm- Tippkiirus: 210 km/h- Kiirendusvõime 0?100 km/h: 8,1 s- Keskmine kütusekulu: 12,1 l/100 km- Tühimass: 1840 kg- Pikkus: 4565 mm- Laius: 1853 mm- Kõrgus: 1674 mm- Telgede vahe: 2795 mm- Hind alates: 627 300 krAllikas: BMW, United Motors