Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BMW X3 suurest vennast sportlikum

    BMW uue X-drive?i nelikveosüsteemiga varustatud auto jõudis X5 näol Eestisse juba jaanuari keskel, kuid peamiselt kujuneb X-drive siiski uue linnamaasturi X3 leivanumbriks.
    Uue süsteemi peamiseks erinevuseks eelkäijaga võrreldes on see, et see pole enam jäigalt esi- ja tagatelje vahel jaotatud veojõuga, vaid võib jaguneda millisele rattale iganes kuni selleni välja, et autot liigutab edasi vaid üks ratas. Vähe sellest, veojõukontroll reageerib ka roolikeeramisele, ehk kui võtta paremat kurvi, suundub suur osa veojõust vasakule esirattale, mis kurvi sujuval läbimisel kõige suuremat rolli mängib. Normaalolukorras jaguneb veojõud 30% esiratastele ja 70% tagaratastele.
    Et uuest süsteemist paremini aimu saada, korraldas BMW selle nädala algul Austria kõrgmäestiku lumistel nõlvadel autoajakirjanikele X3 ja X-drive?i sõidutreeningu. Ja ehkki nii mõnedki korrad õnnestus auto paksus lumes kinni jätta, oli tema läbivusvõime muljetavaldav. Libedal jäärajal sõites käitub auto pigem nagu tagaveoline, ehk kurvis järsult gaasi lisades on võimalik üsna hõlpsalt tagarataste libisemise abil auto kurssi soovitud suunas muuta. Käsipiduri kasutamine libedas kurvis on aga sisuliselt võimatu. Hämmastab ka uue süsteemi reageerimiskiirus ja see, kui märkamatult ta ?oma asju toimetab?. Ka kõige libedamalt kohalt sööstab auto hetkega paigalt. Tavaliselt hakkab nelikveosüsteem autot liigutama alles siis, kui osa rattaid tühjalt ringi käib, ja võtab aega, enne kui veojõudu ümber suunav viskosidur rakendub.
    Kas uut X-drive?i süsteemi hakatakse kasutama ka nelikveolisel 3. seerial, sellest esialgu BMW esindajad juttu ei tee. Uus X5 on aga edaspidi just selle süsteemiga varustatud.
    Mis puudutab uut X3 tervikuna, siis just tänu oma väiksusele ja uuele süsteemile on tegemist üsna meeldiva kompromissiga. Roolis olles tunned end justkui tavalises 3. seeria sõiduautos ja vedrustus on küllalt jäik, et ka kurvilisel maanteel ilma suuremate kaldumisteta toime tulla. Ka mootorivalik on tal suhteliselt sportlik, ehk saadaval on 2,5- ja 3-liitrine bensiinimootor, millel võimsust vastavalt 192 ja 231 hj, ning 3-liitrine ja 204 hj diiselmootor. See tähendab, et X5ga võrreldes kergem ja madalama kliirensiga maastur on samade jõuallikatega märksa sportlikum ning ka praktilisem. Näiteks suudab ta mahutada tervelt kolm jalgratast.
    Iseteema on BMW X3 hind, mis võrreldes X5ga on küll oluliselt madalam, kuid sellegipoolest maksab BMW X3 pea kaks korda rohkem kui näiteks Honda CR-V. Kuid seegi on suhteline. Võrreldes näiteks 325 Xi hinnaga on 2,5-liitrise X3 baashind vaid 67 000 krooni kõrgem ehk 589 700 krooni.
    - Võimsus: 231 hj
    - Pöördemoment: 300/3500 Nm/rpm- Tippkiirus: 210 km/h- Kiirendusvõime 0?100 km/h: 8,1 s- Keskmine kütusekulu: 12,1 l/100 km- Tühimass: 1840 kg- Pikkus: 4565 mm- Laius: 1853 mm- Kõrgus: 1674 mm- Telgede vahe: 2795 mm- Hind alates: 627 300 krAllikas: BMW, United Motors
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.