Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renault? kerkib kaasmaalaste kõrvale
Kokku läks Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel kaubaks 1266 uut sõiduautot mulluse 1178 asemel.
Müüduim automark oli Toyota, mis startis uuel aastal veenva eduga, edestades teisel kohal olevat Mazdat enam kui paarikümne auto jagu. Mullune liider Peugeot oli kolmandal kohal olles tema selja taga olevatest Volkswagenist ja Hondast vaid mõne auto kaugusel.
Kui vaadata alanud aasta trendi, siis tõenäoliselt kujunebki peamiseks favoriidiks just Toyota. Tema vastupidavus korvab viimasel ajal kerkima hakanud hinna ja rahva usaldus Toyota vastu üha kasvab. Uus Corolla pretendeerib Mazda6 kõrval müüduima auto tiitlile ja vähemalt hetkel ei näe ühtegi teist autot, mis võiks nende kahe vahelisse duelli väga jõuliselt sekkuda. Paraku ei ole Mazda3 saavutanud sellist edu nagu oodati ja tänu kellele Mazda turuliidri rolli ennustati. Igatahes aastaid turuliidrina püsinud Peugeot müük on hakanud langema ja tõenäoliselt jääb see pidama üsna samale tasemele oma sõsarmargi Citroeniga.
Ka kolmas prantslane, Renault, on hakanud oma müüki kasvatama. Nii Autori kui ka ABC motors on saanud oma müügi tasapisi käima ja tulemuseks on kõigi aegade parim kuumüük. Esmakordselt leiame viie müüduima auto seast Renault Megane?i ning arvestades, et ka müüjad ei ole Tallinnas enam kõrvuti, vaid üks neist kolis uuel aastal suisa kesklinna, võib oletada, et tegemist ei ole juhusliku sähvatuse, vaid tõusva trendiga. Samuti on lootust, et ka Volkswagen suudab tänu uuele Golfile müüki taas tõsta, kuid vähemalt Euroopa mastaapides ei ole kahjuks uus Golf tootja lootusi täitnud. Seda enam, et tänavu jõuab müügile ka uus Opel Astra. Näis, igatahes põnevust peaks jaguma tänavusel autoturul üksjagu.