Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

PM: kaupmeeste turuvõitlus toob meediale rohkelt reklaamiraha

06. veebruar 2004, 08:30

Tänu kauplusekettide, side- ja autofirmade turuvõitlusele kasvas meedia reklaamikäive mullu enam kui kümnendiku, sama edukust tõotab tänavune aasta.

Tänavu ligi miljardi kroonini kasvaval reklaamiturul võimutseb endiselt trükimeedia. Kõige rohkem reklaamiraha, 65 miljonit krooni, võitsid mullu juurde ajalehed. Hoopis tagasihoidlikumalt voolab reklaamiraha ajakirjadele, kus hoolimata sellest, et turule lisandus mitu uut tegijat, kasv peaaegu puudus, kirjutab Postimees.

Analüütikute hinnangul kasvab reklaamiturg tänavu samuti ligi kümnendiku võrra, seejuures peaks trükimeedia esialgu säilitama oma võimu, korjates turult enam kui poole kogu reklaamirahast.

Ühe suurema meediaagentuuri Media House juhataja Raido Raamatu sõnul hoidsid meediafirmad mullu hinnad stabiilsed, vaid teles üritati reklaami kallimalt müüa. «Raha tuli juurde ikka peamiselt jaekaubandusturu ümberjagamisest, mistõttu tehti agaralt reklaami,» ütles Raamat. «See jätkub ka tänavu ning konkurents läheb veelgi ägedamaks, sest lisanduvad Vilnius Prekyba ja Lidli kaubandusketid.»

Mobiilinumbrite säilimine operaatori vahetusel sunnib arvatavasti ka sideoperaatoreid rohkem turundusse investeerima.

Samuti tiheneb konkurents seoses Euroopa Liiduga. Eestisse tulevad oma kaupu, teenuseid või oskusteavet pakkuma mitmed firmad, kes mingil põhjusel seda siiani pole teinud. «Turu tänavuseks kasvuks võiks olla kaheksa protsenti,» prognoosis Raamat.

Analüütikute hinnangul reklaamihinnad suure tõenäosusega ei tõuse, sest valitseb tihe konkurents. Lehtede kannale astub otsepostitus, mida kasutavad näiteks paljud kaubandusketid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing