Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aasta turundustegu tuli Radiolinjalt
Radiolinja brändi juhi Lauri Talve sõnul maksis kolme reklaamiklipi väljatöötamine pool miljonit krooni. Reklaamiklipid töötas välja reklaamiagentuur Rakett. Kokku maksis kampaania 2,4 mln krooni.
Kampaania ajendiks oli Talve sõnul see, et turu-uuringud näitasid ähmastuvat Radiolinja kuvandit tarbija silmis. Keskmine hinnang Radiolinja levi kvaliteedist ja ulatusest oli tunduvalt halvem, kui see tegelikult on.
Vahekokkuvõtete raames tehtud statistilised uuringud on juba näidanud, et tarbija arvamus Radiolinja leviulatusest ja kvaliteedist tõuseb.
Teise koha sai 8 miljonit krooni maksnud Elioni bränding. Elioni kommunikatsioonidirektori Piret Mürgi sõnul sisaldas Elioni bränding uue kaubamärgi loomist ja turuletoomist koos uue sümboolika väljatöötamisega. Äristrateegia elluviimist nõustas rahvusvaheline konsultatsioonifirma Future Brand, kes nõustas ka Telefonica, T-Mobile?i ja MSNi brändingut.
Loodud brändikontseptsiooni rakendus on pärit Eesti reklaamibüroost Division.
Kolmanda koha sai 25 000 krooni maksnud kampaania reklaamiagentuurile Rakett.
Raketi esindaja Asko Künnapi sõnul koosnes kampaania 300 välimeedia pinnast bussipeatustes, 30sekundilisest teleklipist ETVs, pressiteatest ja Raketi koduleheküljest, kus kampaania tagamaid lühidalt lahti seletati. ETV reklaamiklipp ja Unicomi välipinnad saadi tasuta.
Neljandat-viiendat kohta jagasid tänavu kõige kallim, 12 miljonit krooni maksnud Res Publica valimiskampaania ja Tallinna Piimakombinaadi üle 2 miljoni krooni maksnud Helluse kampaania.
Turundustegu 1999 oli A. Le Coqi, 2000. aastal Ego ja 2001 EMT lepatriinu brändi turule toomine, aasta 2002 turundustegu oli Eurovisiooni lauluvõistlus.
Autor: ÄP