Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rakendusi ID-kaardile

    Tallinna eeskuju ja parvlaevahanke nurjumine on ärgitanud hiidlasi arutama, mis kasu võiks meil olla sellest plastitükist rahakotis. Juba enne ID-kaardi kasutusele võtmist ärgitas Hiiu Leht Hiiumaa asjamehi tegudele, juba toona soovitas maakonnaleht, et Hiiumaa võiks ID-kaardi pilootprojektiks olla. ID-kaardi alusel saaks laevasõidu toetusmiljoneid jaotada nii, et saare põlisasukail sellest tuntav kasu oleks.
    Ettepanekust tookord keegi tuld ei võtnud, sest polnud käepärast Tallinna näidet. Pealinn eraldab sikud lammastest, selle üle avaldatakse pahameelt, kuid suure Peetri soovidega arvestatakse. Hiiumaa ettevõtja Ain Tähiste hinnangul on just praegu soodne aeg laevasõidu toetuspõhimõtete muutmiseks. ?Meie asi oleks nüüd selge ja kõlava häälega öelda, kui palju raha me tegelikult üleveoks vajame ja mida kavatseme ülejäänuga teha,? arutleb Tähiste. Et täpseid andmeid, kui palju dotatsioonist (tänavu toetatakse mandri ja saarte vahelist laevaliiklust rohkem kui 100 miljoni krooniga) Hiiumaa liini tarvis kulub, pole saada, lähtub Tähiste eeldusest, et see summa on näiteks vaid 25 miljonit krooni.
    Kultuurielu edendamiseks saavad hiidlased arvestada umbes miljoni krooniga aastas. Seda summat saaks kahekordistada, kui vaid neljal nädalal aastas oleks käigus pooled olemasolevatest liinidest. Miks on kujunenud olukord, kus enamik Hiiumaa elu väärindavaid valdkondi on masendavalt naeruväärses rahastamisastmes võrreldes summadega, mis lähevad praamiühenduse doteerimiseks?
    Hiidlastel oleks siingi oma trump varrukast võtta: tõsta üleveohindu ja teha samas ID-kaardiga omainimestele suuri allahindlusi. Sõiduauto üleveo hinnaks näiteks 300 krooni reis ja hiidlasele sellest 200 krooni allahindlust. Mis juhtuks? Rohuküla poolel rajataks uusi tasulisi parklaid ja Heltermaa poolel käivituks autorent. ?Kes Lexust või Hummerit jõuab pidada, jõuab maksta ka üleveo eest,? on Ain Tähiste kindel. Säästaksime vähenenud reiside abil kas või 4?5 miljonit aastas ja küllap oskaksime selle rahaga oma elu pimedatel talve- ja sügisõhtutel hubasemaks muuta.
    Autor: Urmas Lauri
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.