Toote valik sõltub ostjast

Enn Tosso 10. veebruar 2004, 00:00

Stockmann keskendub õllevalikul soome ostuturistile. Seal on ka suurtest kaubanduskeskustest ainsana alkoholi osakond toiduainetest täiesti eraldi. Õlled on seatud otse kassa kõrvale nurka nii, et suur virn Koffi ja Saku Originaali 24pakiseid papist õllekohvreid varjavad täielikult taamal asetsevaid tootjafirmade logodega õllekülmikuid.

Vaadeldud poodidest on Stockmannis ainsana Koffi õlu suurelt plakatiga välja reklaamitud. Õlut ostetakse suurtes kogustes, kohvrite kaupa ning ostjateks on peamiselt soomlased, kes tõstavad õllekohvrid otse kassaletile. Külmletis on väikene valik ning neid ostjad eriti ei puuduta.

Rocca al Mare Säästumarketis seevastu kalleid õllemarke pole. Klaaspudelitesse villitult on saadaval vaid nelja tüüpi õlut, mis on asetatud kõige kaugemasse nurka. Seevastu on kaupluseruumi keskel suurtes kilepakendites kaheliitrised odavad Oboloni plastikpudelid. Ostjad rebivad hiiglaslikku kilepakendit ning üritavad sealt ühekaupa kaheliitriseid õllepudeleid kätte saada.

Nii Citymarketis kui ka Prismas on õllevalik lai. Toiduainete osakonnas on eraldi alkoholitsoon, mis pakub suures valikus erinevaid õllesorte. Saadaval on nii kümnekroonised liitrised plastikpudelid kui ka üle kahekümne krooni maksvad pooleliitrised kvaliteetõlled. Citymarketis on õlle jaoks ehitatud spetsiaalsed temaatilised riiulid. Ühtegi õllesorti pole kummaski poes välja reklaamitud ning hinnad on väga väikeselt esitatud.

Prismas on õlled paigutatud nii plastmassist alustele, hunnikusse laotult keset põrandat kui ka külmletti. Sinistel ja rohelistelt õlleplatvormidelt võtavad inimesed A Le Coqi ja Saku nelikpakke. Samuti on saadaval 24 purki sisaldavad kohvrid. Õllegurmaanid valivad ilusasti seatud Saksa ning T?ehhi õllede seast oma lemmikud.

Kaubamaja toiduainete osakonnas on õllelett võrreldes Stockmanni ja Prismaga väga väike. Samas on väikesele lahtisele külmletile tihedalt laotud väga erinevaid õllesorte, igat vaid kümmekond pudelit. Lisaks pisikesele külmletile seisavad soojad A Le Coqi ja Rokci nelikpakid keset põrandat platvormi peal, ent ühtegi õllesorti pole reklaamiga rõhutatud.

Kaubamajas valivad ostjad arvukate õllesortide vahelt omale sobivat, ent ostavad vaid paari pudeli kaupa ning võtavad sealt samast kõrvalt ka küüslauguleibu ning kartulikrõpse.

Merimetsa Selver on suure plakatiga välja reklaaminud uue Diseli õlle, mis kutsub seda sorti ostma ning loosib ostjate vahel välja meeste kaelaehteid.

Selver on asetanud sama valiku õllesid kolme erinevasse kohta: külmletti, tavalisele riiulile ning keset põrandat korratusse hunnikusse. Kõigis kolmes kohas on samad õllemargid.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 14:11
    Otsi:

    Ava täpsem otsing