Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toyota Venemaal välismaine turuliider

    Kui arvestada illegaalselt Venemaale viidud uusi autosid, mille osakaal arvatakse ajakirja Autorevüü analüütikute hinnangul olevat vähemalt 10 000 auto piiresse, osteti mullu Venemaal enam kui 200 000 uut välismaist autot. Oleks müüdud veel rohkemgi, kuid kohalikud autoesindused ei osanud aasta alguses tellimusi vormistades arvestada sedavõrd suure müügikasvuga ning enamiku populaarsemate mudelite osas tekkis juba aasta keskel defitsiit.
    Välismaiste autotootjate jaoks on Venemaa autoturu hüppeline kasv kahtlemata väga oluliseks sõnumiks. Seda enam, et välismaa autotootjate uued sõidukid moodustavad esialgu veel kõigest seitsmendiku kogu uute sõiduautode turust Venemaal. Endiselt ostetakse idapiiri taga peamiselt kohalikku toodangut, mille kogumahtu hinnatakse 1,2 miljonile ühikule. Kuid Moskva tegi juba möödunud aastal ajalugu, võrdsustades välismaiste ja kodumaiste uute sõiduautode müügiarvu. On ütlematagi selge, et igaüks, kellel rahakott vähegi lubab, jätab ajast ja arust ning eluohtliku omatoodangu kus see ja teine ning soetab endale mõne märksa vastupidavama ning turvalisema välismaa auto. Autotootjate potentsiaal Vene turul on tohutu ja kes suudab seal juba praegu läbi lüüa, tagab eduka äri ka tulevikus.
    Miks mullu Venemaal selline hüpe toimus, on mitmeid põhjuseid. Esiteks muidugi venelaste elatustaseme üleüldine kasv, kuid olulist rolli mängis ka dollari langus euro ja muutus vene rubla suhtes. Sestap kasvas just nende markide müük, mis valmistatud väljaspool eurotsooni: Jaapani, Korea ja Ameerika autod, samuti nende Lääne autotehaste toodang, mis omavad koostetehaseid Venemaal. Kui 2002. aastal oli Venemaal kokku pandud autode osakaal 19%, siis 2003. aastal juba 27%. Loomulikult aitas automüügile tublisti kaasa ka tõsiasi, et lõpuks ometi on hakanud Venemaal toimima korralikud krediidisüsteemid ning intress on alanenud viimase paari aastaga ligi kaks korda.
    Siiani ongi Venemaal olnud müüduimad välismaised margid just need, mis omavad seal koostetehaseid. Et mudelite lõikes tõusis mullu absoluutseks liidriks Peterburi lähistel kokku pandav teada-tuntud kvaliteediga Ford Focus, jättes Opel Kadetti meenutava aegunud Daewoo Nexia enam kui tuhande autoga selja taha, oli etteaimatav. Kuid et markide lõikes jättis Toyota selja taha nii senise liidri Daewoo kui ka Fordi ning Corolla tõusis mudelite arvestuses kolmandale kohale, tuli paljudele analüütikutele üllatusena.
    Sestap ei tihka keegi ka mingit täpsemat prognoosi alanud aasta osas teha. Uute välismaiste sõiduautode hulk peaks tänavu jääma Venemaal umbes 250 000 auto kanti ning nii illegaalselt riiki toodud uute autode kui ka pruugitud välismaiste autode osakaal väheneb veelgi. Samuti on oodata, et kasvab Venemaa roll uute autode transiidiriigina. ELi laienemise järel peavad need autotootjad, kellele riik eksporditoetust maksab (EList välja müüdud autodele), leidma uusi kanaleid, kuidas autosid selle raha kättesaamise nimel riigist-riiki edasi-tagasi liigutada.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.