Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Golf ? jätkuvalt hea, kuid samas tagasihoidlik

    Volkswagen Golf pole asjata olnud aastaid eurooplaste mmikauto. Oma heade sõiduomaduste ja stiilse väljanägemise poolest on ta vallutanud autoostjate südameid juba enam kui veerand sajandit. Sestap olid ka ootused uue Golf V suhtes kõrged. Ehk isegi ülemäära, sest paraku jõudsid enne uue Golfi turulejõudmist vana kõrvale piisav valik trendikaid konkurente: Peugeot 307, Renault Megane II, Toyota Corolla jt, mis sundisid nii mõnegi varasema Golfi omaniku ?usku? vahetama. Lisaks tõi uue Golfi üheaegne turulejõudmine Mazda3ga teravalt esile tema tagasihoidliku interjööri ning potentsiaalsete Golfi ostjate meeled ajaks veelgi ärevamaks Opel, kes uue Golfi esitlusel tema kõrvale uue Astra tõi. Olgugi, et auto ise alles pool aastat hiljem müügile jõuab.
    Eestis on uus Golf igatahes üsna hästi müüma hakanud ja juba aasta esimese kuuga jätnud selja taha nii Peugeot 307, Nissan Almera, Honda Civicu kui mõnegi teise siinse turuhiti. Sest tegelikkuses pole asi kaugeltki nii hull kui esmapilgul tundub. Uue Golfi sisemus jätab tõesti pisut soovida aga seevastu sõiduomadustelt on ta võrreldav Audi A3ga, mille baashind vaat et saja tuhande jagu kõrgem. Tehnika, mootorid, põhi ja kõik muu on neil ju samad ja erinevus peaasjalikult viimistlusmaterjalide hinnas seisnebki. Kes vajab autot sõitmiseks, sellel ei tohiks Golfi vastu midagi olla.
    Esimesed uuenenud Golfid saabusid Eestissse möödunud aasta lõpus, kuid õige müük sai hoo sisse alles hiljuti. Seetõttu oli varem müüki alustanud Mazda3-l teatav eelis, samas on viimane märksa väiksemale seltskonnale kättesaadav. Sisulist hinnavahet neil kahel küll ei ole, kui mootorivalikut ja varustustaset arvestada. Paraku on Mazda3 oma rikkaliku baasvarustusega kättesaadav vaid neile, kes võivad endale lubada ligi 230 000 krooni suurust väljaminekut, Golfi baashinda reklaamitakse aga juba alates 189 900 kroonist (kolmeukseline ja 1,4-liitrise mootoriga mudel).
    Et saada baasautost paremat ettekujutust, valis Äripäev proovisõiduks just baasmootoriga mudeli. Ja tulemus oli üle ootuste positiivne. 75 hj ei tee temast küll mingit ?lennukit?, kuid igapäevaseks töölkäimiseks on autot enam kui küll. Kütusekulu osutus vaat et isegi madalamaks kui oleks eeldanud. Keskmiselt jäi see 7 liitri kanti 100 km kohta, ehkki enamus sõidust toimus linnatänavatel, kus tehniliste andmete alusel peaks kuluma üle 9 liitri. Maanteel möödasõite tehes pidi küll juba eemalt hoogu võtma aga seegi rohkem harjumise asi. Kui disaini mitte arvestada, on juhi töökeskkond ja sõiduomadused siiski ?Golfilikult? nauditavad: vedrustus ja veermik väärivad üksnes kiidusõnu, istme-rooli-pedaalide omavaheline kaugus timmitav just vastavalt juhi kehalistele iseärasustele, käigukang töötab konkreetselt ja täpselt ning rool on just paraja jäikusega.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.