EPL: Kaupmehed teevad kliendid müügimeesteks

17. veebruar 2004, 07:57

Mobiilioperaatorid, spordiklubid jt valdkondade firmad teevad klientidest müügitöölised.

Klientidel palutakse firmade teenuseid soovitada oma sõpradele ja tuttavatele ? kui sõber on pehmeks räägitud, ootab ?müügimeest? preemia, kirjutab Eesti Päevaleht.

Seda skeemi on mobiilifirmad kasutanud juba aastaid. Tele2 alustas kampaaniat, kus Smardi või Ultra kõnekaardi klient, kelle sõber on samuti valmis Tele2 kõnekaarditeenuseid kasutama hakkama, saab firmalt 50 krooni eest kõneaega.

EMT klient, kes sõbra liituma toob, saab ühe tunni tasuta kõneaega. ?Inimesed ikka soovitavad sõpradele asju, mis neile endale meeldivad ja mida nad kasutavad ? see on puhas soovitamise rõõm,? ütles EMT avalike suhete juht Kaja Pino. Selline turundusvõte on tema sõnul sama vana kui turundus ise.

Ka Nordea pank pakub eluasemelaenu klientidele aktiivse müügi eest preemiat. Kui pangakontorisse tuleb uus klient laenu võtma ning ütleb, et seda soovitas teha üks olemasolev klient, helistab pank mõne aja pärast viimasele ning teeb ettepaneku tema laenuintress üle vaadata. Pank pakub 1,35-protsendist riskimarginaali, mis laenuintressiks teeb ligi 3,5 protsenti.

Ka Weightwatchers Eesti kaalujälgijad pakuvad oma klientidele aktiivse müügitöö eest soodustusi. Iga kaasatud sõbra eest saab ühe nädala teenust poole odavamalt.

Reklaamifirma Kolm Karu omaniku Olav Osolini sõnul võib kõnesolev turundusvõte firmale ka negatiivselt mõjuda.

Osolini sõnul üritas Hansapank mõni aasta tagasi personaalpanganduse kliente juurde meelitada ja palus olemasolevatel klientidel väikese preemia eest n-ö üles anda sobiva sissetulekuga sõpru-tuttavaid. Paljud kliendid aga solvusid selle peale.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing