Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Airil topeltkasum
Estonian Air teenis 2003. aastal 885,3miljonilise müügitulu juures kasumit 81,4 mln krooni. Estonian Airi presidendi Erki Urva sõnul moodustas kasumist 31 miljonit Fokkerite tehnohoolduseks hoitud reservide kandmine kasumisse, sest Estonian Air loobus Fokkeritest ning seega polnud ka nende remondifondi enam vaja. Sel aastal loodab Estonian Air jääda kasumiga pigem samale tasemele, käivet loodetakse saada üle miljardi.
?Käibenumber polegi nii väga kasvanud, selle põhjuseks oli muudetud hinnastruktuur, mis viis keskmise tulu reisija kohta alla,? selgitas Erki Urva. Eelmisel aastal oli Estonian Airiga reisijaid 410 000, 2002. aastal 320 000. Sel aastal loodetakse reisijate arvu kasvatada 600 000ni.
Millal täpselt lennuk esimest korda Münchenisse stardib, Urva eile ei teadnud. Hinnaklassi poolest peaksid piletid Münchenisse jääma samadesse piiridesse kui lendamine Londonisse, Amsterdami ja Pariisi. Esimeste hinnapakkumistega tullakse välja järgmisel nädalavahetusel.
Seoses uue lennukiga lisatakse Kopenhaageni suunal hilisõhtune neljas lend (kuuel päeval nädalas), Londonisse ja Oslosse lisatakse kolm ning Hamburgi kaks lendu nädalas.
Kuigi pärast Euroopa Liiduga ühinemist võiks riik osaluse Estonian Airis maha müüa, pole ükski minister sellist küsimust tõstatanud. Kuni 1. maini kehtib lennutegevusloa omamisel nõue, et 51% kapitalist peab kuuluma Eesti firmadele.
Erki Urva sõnul oleksid omanikeringi muutustel ka negatiivsed tagajärjed. Ta viitas sellele, et näiteks Ukrainasse ja Venemaale lennates peab ka pärast 1. maid kuuluma üle poole lennufirmast riiklikul kapitalil põhinevale ettevõttele.
?Keegi meie omanikest pole eriti huvitatud sellest, et me enam sinna lennata ei saa,? ütles Urva.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni sõnul valitsus praegu Estonian Airi aktsiate realiseerimiseks põhjust ei näe.