Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uut töötajat ootavad lilled ja kingitus
Äripäeva personalijuhtide küsitlusest selgus, et just nii tervitatakse uut töötajat Tele2s. Juhatuse esimees Üllar Jaaksoo võtab uustulnuka oma kabinetis vastu, surub kätt ja tutvustab organisatsiooni üdiväärtusi.
Tervitusele järgneb ringkäik maja peal, mille käigus uus inimene teeb tutvust vanemate olijatega. Igale uuele töötajale kingib juhatuse esimees lilled ja väikese kingituse, milleks on olnud firma logoga vihmavari ja raamat.
Ettevõtte kommunikatsioonijuhi Kersti Gorstovi sõnul on tegemist aastatepikkuse traditsiooniga, mis annab positiivse impulsi firma vastsetele töötajatele. Pidulik vastuvõturituaal, millele pani alguse personalijuht Ülle Filin, on selliseks kujunenud aastate jooksul.
Uutele töötajatele tuleb leida aega, ka siis, kui on kiire. Aeg, mis vastuvõtule kulub, pole kuigivõrd märkimisväärne, see-eest tuleb see lojaalse töötaja näol kordades tagasi.
?Kes arvab, et palkab roboteid, ei pea pühendama aega töösuhte inimlikule algusele,? ütleb uute töötajate vastuvõtu kohta Tele2 Eesti juhatuse esimees Üllar Jaaksoo.
Gorstovi sõnul on töötaja Tele2 ühisesse perre vastuvõtmine ettevõtte jaoks oluline sündmus, mida ei juhtu kaugeltki iga päev, isegi mitte iga kuu.
?Soovime, et vastuvõtt meie kollektiivi oleks töötajale meeldejääv ning kannaks endas sõnumit: sa oled oodatud. Tegevjuhi poolt lisandub sellele klausel: minu uks on sinu jaoks alati avatud,? räägib Kersti Gorstov.
Kaupo Saue, Creates OÜ organisatsioonikonsultant:
Uue töötaja arvamus organisatsioonist kujuneb põhiliselt esimese nädala jooksul ning üksainus negatiivne emotsioon, mis tekitab valu, võib ajapikku mürgiks muutuda.
Edukad organisatsioonid pööravad järjest enam tähelepanu uue töötaja tulekule, sest:
Esiteks: Tööle värvatakse vaid parimaid, erilisi ja andekaid inimesi. Nad on unikaalsed isiksused, mitte vaid abivahendid kasumi teenimiseks. Loomulikult neid inimesi koheldakse ka nende väärtusele vastavalt.
Teiseks: Töötaja esimene kogemus tehakse positiivseks printsiibil: kuidas küla koerale, nii koer külale. Üks negatiivse emotsiooni allikas on üksijäämise tunne ja abitus uues töökohas, mis tekib siis, kui kasutatakse uue töötajaga taktikat: õpi ise ujuma või upu. Mõnele ettevõttele paistab see isegi lühiajaliselt majanduslikult kasulik: tuleb jälle uus madalapalgaline katseajaga töötaja. Vahel öeldakse lausa otse: kui ei saa hakkama, mine ära, järjekord on ukse taga. Sellist kohtlemist mäletavad inimesed kibedusega ka palju aastaid hiljem. Sageli on just see hilisema probleemkäitumise põhjus. Nii muutub uus töötaja ? võimalik probleemi lahendaja ? tegelikult probleemi tekitajaks.
Kolmandaks: Eduka alguse tagamiseks on oluline viia uus inimene kurssi ettevõtte väärtuste ja põhitõdedega. Tegelik organisatsiooni kultuur ja ideoloogia paistab välja igapäevases tegevuses. Vaja on korraldada töötajale piisav ettevalmistus või koolitus enne päris tööle asumist, viia teda kurssi töö eesmärkide ja ootustega. Tööandjal tuleb leida parim võimalus töötaja andekuse esiletoomiseks.