Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tark on üheskoos ühiskonda investeerida
Täna tunnustab Eesti Mittetulundusühingute ja Sihtasutuste Liit Tele2 selle eest, et see ettevõte on meie meelest kõige enam järginud ettevõtja sotsiaalse vastutuse põhimõtteid.
Nii ettevõtjad kui ühendused on aru saanud, et tark on koos tegutseda. Ühendustele on see tähtis, sest ettevõtjate kasutuses on tunduvalt suuremad ressursid ning ettevõtted on teadlikumad turundus- ja juhtimistegevuses. Ettevõttele on selline sõprus tähtis, sest nii saab ettevõtja ühendada oma marketingi- ja ärieesmärgid ühiskondlike vajadustega, süvendades oma sihtgruppide ja klientide usaldust, tõstes töötajate moraali ja motivatsiooni, suurendades ettevõtte mainet ja imagot.
Tele 2 on ettevõte, mis arvestab oma ärihuvide saavutamisel ühiskondlike vajaduste, ümbritseva keskkonnaga ja oskab motiveerida ka oma töötajaid. Tele 2 on pannud õla alla omanäolistele ja peavoolust pisut kõrvale jäävatele ettevõtmistele: Puulaevaseltsi Vikan ekspeditsioon Rootsi kuninga manu ja Eestimaa Looduse Fondi keskkonnafestival on suurepärased näited. Keskkonnafestivali, mis toob kokku sadu inimesi, on Tele 2 toetanud kahel aastal. Paar ?rohelist? algatust ootab oma aega, nt akude kogumine. Tele 2 on toetanud ka MTÜ Happy üritusi.
Tallinna Lastehaigla Toetusfondi heategevuskampaania ?Aita laps jalule? raames avas Tele 2 annetustelefonid, mille kaudu kogunes toetus traumade läbi kannatanud laste abistamiseks. Sellest kampaaniast koguti 1,6 miljonit krooni, millest 1,4 miljonit kogunes Tele 2 klientidelt. Teistele ettevõtjatele julgustav peaks olema fakt, et ühiskondlik investeerimine lisaks heale majandustegevusele on viinud Tele 2 ka Äripäeva TOP 100s esimeseks kahel aastal järjest. Hea ettevõte on ettevõte, kelle tooteid ja teenuseid kliendid tarbivad, sest lisaks kvaliteedile ja hinnale on sellise ettevõtte tegevuse tulemusena mõni teema, valdkond, piirkond või küsimus saavutanud märkimisväärse muudatuse. Need on sotsiaalselt teadlikud organisatsioonid, keda ei jäta ükskõikseks hoolimatus, ebaõiglus või tegematajätmised enda ümber.
Head ettevõtjad ja eraisikutest annetajad: leidke igaüks endale oma ühendus ja tegelege aktiivselt filantroopiaga ? see ei ole karistatav, vaid eraisikule igati soodne ja ettevõtjale vajalik. Te olete osanik vajalikus ettevõtmises ning saate mõjutada mõne sihtgrupi olukorda.
Eesti ettevõtted peavad maksma tulumaksu dividendidelt ja kulutustelt, mis ei ole otseselt seotud nende äritegevusega. Just siia kuuluvad annetused ühendustele. Kui aga ühendus tegutseb avalikes huvides ja kuulub valitsuse kinnitatud tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute ja sihtasutuste nimekirja, ei pea annetuse pealt teatud piirini tulumaksu tasuma. Piirid saab ise valida: kas 3% isikustatud sotsiaalmaksuga maksustatud väljamaksete summast kalendriaastas või 10% eelmise majandusaasta kasumist. Kõik kingitused ja annetused ühendustele, keda nimekirjas pole, on maksustatavad tulumaksuga. Õigem oleks öelda, et Eestis ei saa ettevõte mitte annetuse pealt tulumaksu tagasi, vaid teda ei karistada tulumaksuga selle eest, et ta teeb annetuse nimekirjas olevale ühendusele.
Kirjastus Pegasus andis sotsiaalseosega turustuse hõlbustamiseks välja raamatu ?Hingega bränd?, Äripäev korraldas oma 2002. a Eduka Arengu Foorumil ettevõtja sotsiaalse vastutuse osa, Hansapank on asunud teavitama oma töötajaid, et nad vabatahtlikku tööd teeksid. Möödunud aastal loodi sellise partnerluse hõlbustamiseks Heateo Sihtasutus, mille eesmärk on muuta heategevuslik mõttelaad ja käitumine Eestis loomulikuks ja harjumuspäraseks. Heateo SA üks töövorm on kodulehekülg
www.heategu.ee .
Autor: Kristina Mänd