PM: poekett seirab kliendi teadmata tema ostueelistusi

19. veebruar 2004, 08:18

Andmekaitse inspektsioon asub selgitama, kas Selver käitus korrektselt, kui tegi ostjatele sooduspakkumisi lähtuvalt nende tarbimiseelistustest.

Mitmed Tallinna Kaubamaja gruppi kuuluva Selveri Partnerkaardi-kliendid said hiljuti kirja, mis algas sõnadega: «Uurisime oma partnerkaardi omanike eelistusi ja märkasime, et olete Selveri kauplustest leidnud omale tarvilikke lemmikloomakaupu.»

Järgnevalt tehti kirjas ettepanek vormistada endale Eesti Päevalehe soodustellimus, et muu hulgas lugeda väljaande lemmikloomalisa, kirjutab Postimees.

Säärase kirja saanud tallinlanna Tiia Teder väljendas hämmastust, et keegi uurib tema ostuharjumusi. «Tahes tahtmata hakkan mõtlema, mida ma veel ostan ja mis järeldusi võimaldab see minu kohta teha,» sõnas ta. «Piinlik on.»

Teder ütles, et on ebameeldiva kirja tõttu viimasel nädalal Selverit vältinud.

Kirjale alla kirjutanud Selveri kliendisuhete juht Moonika Kitt ütles, et kauplus ei uuri kunagi üksikute klientide ostukäitumist, vaid otsib oma 120 000 kaardikliendi seast mingit kaupa ostnud isikuid.

«Teeme ainult üldistusi, et selgitada välja, mis kaubad on meie püsiklientide lemmikud, et teha neile suunatud sooduspakkumisi,» rääkis Kitt. «Samuti teeme üldistavaid uuringuid, kui leiame, et soovime meie klientidele pakkuda mõne koostööpartneri teenust või kaupa soodsalt.»

Kitt selgitas, et nii ei pea saatma lauspostitusi klientidele, kes näiteks lemmikloomakaupadest üldse ei huvitu.

Andmekaitse inspektsiooni inspektor Bert Blös ütles, et kui teave tarbimisharjumuste kohta on konkreetse isikuga seostatav, on tegemist isikuandmetega. Ta ei osanud veel hinnata, kas Selver on neid andmeid töödeldes millegi vastu eksinud, kuid lubas küsimust uurima hakata.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing