Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Praamiliiklus võib minna Tallinna Sadama kätte

    Majandusminister Meelis Atoneni sõnul on tõenäoline, et seda teenust hakkavad üheskoos osutama riigile kuuluvad Tallinna Sadam ja väikesadamaid haldav Saarte Liinid. Saarte ja mandri vahelise praamiliikluse Tallinna Sadamale andmine ei välista võimalust, et sõitma jäävad ikkagi Saaremaa Laevakompanii (SLK) praamid.
    Ettepaneku kohaselt võimaldaks see samm tõsta liiniveo efektiivsust, sest uute laevade soetamisel väheneksid remondikulud ning sadama infrastruktuuri ja parvlaevade opereerimise koostööst sünniks sünergia.
    Ministri hinnangul võib riik äriühingu omanikuna nõuda enda poolt investeeritud kapitalile võimalikult madalat tootlust, mil lubaks piletihinnad madalal hoida. Kuna mandri ja saarte vaheline ühendus jääb avatuks ka teistele vedajatele, siis ei ole tema väitel tegu teenuse riigistamisega. Riik vabaneks ühtlasi aasta-aastalt kasvava dotatsiooni maksmisest. Atonen lubas, et praamiliiklus jätkub igal juhul ka pärast SLKga sõlmitud lepingu lõppemist 1. oktoobril. Ta ei välistanud ka selle firma laevade rentimist või koguni ostu.
    Peaminister Juhan Partsi hinnangul on majandusministri ettepanek väga tõsine: ?Meil ei ole mingisugust mõtet karta selliseid dogmasid, et riik läbi oma ettevõtete ei suudaks selle teenusega hakkama saada.?
    Atonen on öelnud, et on seni Saaremaa Laevakompanii (SLK) pakutud teenusega rahul, ometi ei soovi ta selle firma jätkamist. Sellest teeb SLK omanik Vjat?eslav Leedo järelduse, et ministrile ei meeldi firma omanik ja ta tuleb kellegi teise vastu välja vahetada. ?Kui minister ütleb, et teenus pole läbipaistev, siis ta on kas rumal või valetab sihilikult,? leiab ta.
    Leedo väitel ei välista ka praegune leping konkurentsi. Riik võiks pearaha tema sõnul ka mitme firma vahel ära jagada. Küll aga välistab tema hinnangul konkurentsi plaan viia koos praamiliikluse korraldamisega ka praegu Saarte Liinidele kuuluvad väikesadamad Tallinna Sadama koosseisu. Leedo hinnangul on see täielik absurd, sest Tallinna Sadam on laevaliikluse korraldamisest ammu loobunud ning landlord-tüüpi sadamana isegi puksiirid välja rentinud. Laevaliiklusega tegelema hakkamine mõjuks tema hinnangul halvasti Tallinna Sadama konkurentsivõimele.
    Praamiliikluse nullist üleehitamiseks kulub Leedo hinnangul 500?600 miljonit krooni, ühe laeva ehitamiseks aga igal juhul rohkem kui lepingu lõppemiseni jäänud seitse kuud.
    Leedo näeb ühe võimalusena varianti, et Tallinna Sadam omandab temalt SLK aktsiad. Milline võiks olla tehingu hind, ei oska ta praegu öelda. Ta on kaalunud ka laevade müüki või nende viimist mõnele teisele liinile.
    Viimasel riigihankekonkursil ei osalenud SLK Leedo sõnul seetõttu, et selle tingimused polnud vastuvõetavad. Ta paneb imeks, et 700 miljoni kroonise riigitoetuse jagamisel ei küsitud firma taustaandmeid. Kõige hullem oli aga tema hinnangul punkt, mis nägi ette 50 000 krooni trahvi ükskõik millisel põhjusel reisi ärajäämise korral. ?Ma ei saa nõuda, et kapten sõidaks välja, kui tuul puhub 40 meetrit sekundit, sest sellega seaks ta ohtu reisijate elu,? lausub ta.
    Leedole kuuluvate firmade käive oli eelmisel aastal 600 mln krooni, millest 150 mln krooni tuli SLK-lt. Eelmisel aastal vedas laevafirma ainuüksi Virtsu?Kuivastu liinil miljon reisijat. Hiiumaa liinile oli kavas sügisel uus laev käima panna.
    SLK laeva Regula kapten Viktor Rohtla soovitab poliitikuil kainelt olukorda hinnata ja alles seejärel otsustada. Kapteni sõnul jääb laevameestele, kes poliitikast suuremat ei hooli, praegusest kemplemisest väga inetu mulje ja nad ei saa aru, mis lahti on.
    Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütleb, et kui omanik käsu annab, tuleb see ka täita. ?Meie firma on suur ja tugev, küll saame hakkama,? lausub ta, kuid möönab samas, et ülesanne on huvitav, aga raskete killast. Keeruliseks muudab olukorra tema hinnangul ka kavandatav sild mandri ja Saaremaa vahele. ?Meie saame igal juhul poliitikutega hästi läbi,? ütles Sakkov.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.