Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rahvusvaheline firma pakub kõrgemat palka
Firmade turundustegevuse efektiivsus ja professionaalsus on ELi turu avanemisel turule sisenemisel ning seal püsimisel üheks otsustavaks teguriks. Viimase viie aasta jooksul, mil konkurents toodete vahel Eesti-siseselt on tõusnud, on ka nõudlus haritud ja vastavas tootmis- ja teenindusalas hästi orienteeruvate turundusinimeste järele kasvanud.
Turundustegevus on ettevõttes olemas olenemata sellest, kas see on otsese ülesandena väikefirma juhile ametijuhendisse kirjutatud või teostab turundusalaste eesmärkide täitmist ettevõttes terve osakond. Loomulik on, et esimestel on edukaks tegevuseks vajalik ning soodsam turundusteenus või vastav konsultatsioon väljapoolt ettevõtet sisse osta.
Firmadel, kel eesmärgiks tegevust ja turgu avardada, tuleks kindlasti mõelda kui mitte turundusosakonnale, siis vähemalt turundusjuhi või turundusspetsialisti ametikohale, sest terviklik turundustegevus nõuab oskuslikku visualiseerimist, strateegilist planeerimist, turu ja valdkonna trendide analüüsi ning muid tegevusi, mida põhitöö kõrvalt juhi õlule panna on liiga mahukas. Samuti ei ole pikemas perspektiivis õige tellida kogu turundusalast, sh reklaamitegevust reklaamifirmalt.
Turundusjuhi tööks on tavaliselt ettevõtte lühi- ja pikaajalistele eesmärkidele vastav turundustegevus, selle elluviimine ja kontroll. Alludes tavaliselt otse firmajuhile ning kuuludes juhtkonda, on turundusjuhi ülesanneteks turundusstrateegia formuleerimine, vastava turundusplaani väljatöötamine, turundusinfosüsteemi loomine, haldamine ja täiustamine, turunduseelarve juhtimine.
Turundusjuhi alluvusse kuulub ka turundustegevuse korraldamine, teatud määral või täielikult tootearendus ja tooteportfelli koostamine, visuaalne identiteet, müügitoetus, kampaaniad ja reklaam ning selle järjepidevuse jälgimine. Kohati tegeleb turundusjuht ka brändi arendusega, selle tuntuse loomise ja kinnistamisega, hinnapoliitika väljatöötamisega.
Edukas turundusjuht peaks olema nii visionäär kui ka praktik, tundma hästi ettevõtte valdkonda, selle suundi ning konkurentsi. Eduka turundustegevuse planeerimiseks on oluline analüüsioskus, selle põhjal turundustegevuslike otsuste tegemine ja nende esitamine firma erinevate tasandite töötajatele arusaadavalt. Suhtlemis- ja läbirääkimisoskus, ideede genereerimine ja nende esitamisoskus ning motiveerimine on olulisel kohal samaväärselt enesearendamisega. q
Autor: Igor Päss