Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turunduse meistriklass

    Arvatakse, et ettevõtte juhid peaksid pöörama turundusele palju suuremat tähelepanu. Mida sellest arvate?
    Paljud tippjuhid ja ka üldsus ei mõista tegelikult turunduse tegelikku tähtsust. Just seetõttu vaatavad ärimehed turundust sageli ainult läbi müügiedenduse prisma. Nende jaoks on turundus sama mis turunduseelarve, sest valdava osa sellest moodustavad müügiedenduskulud. Paljudes ettevõtetes on turundusinimesed keskendunud ainult ühele valdkonnale, st müügiedendusele, kuid pööravad vähe tähelepanu teistele olulistele turundusaspektidele, nagu toode, hind ja müügivõrk, või jätavad selle teiste hooleks. Nii tegelebki tootega tootearendusgrupp, hinnaga arvestusgrupp ja müügivõrguga müügitiim.
    Kus on ühtne nägemus, mis algab sihtturgude ja nende vajaduste määratlemisega ning lõpeb integreeritud lahenduste väljatöötamisega? Minu arvates peab turundus muutuma äristrateegia katalüsaatoriks.
    Turundus peab tagasi võitma talle kuuluva koha, kuid see ei toimu üleöö. On väga palju turundustöötajaid, kes tegelevad mingi kitsa valdkonnaga ega mõtle ettevõtte üldeesmärkidele. Tavaliselt puuduvad neil ka finants- ja strateegilised oskused, kuid seda olukorda on võimalik parandada täpselt sihitud koolitusega. Turundusjuhte hakatakse austama alles siis, kui nad näitavad, kuidas turundusse investeeritud vahendid ennast ära tasuvad ja on valmis selle eest vastutama. Tippjuhtide käsutusse tuleb anda paremad mõõdupulgad investeeringute tasuvuse mõõtmiseks.
    CRM ehk Customer Relationship Management on olnud üks viimaste aastate kõige perspektiivikamaid turundusalaseid arenguid. CRM võib olla uskumatult tõhus, kuid ainult siis, kui seda kasutatakse õigesti. Mida paremini tunneb ettevõtte oma kliente ja tulevikuvõimalusi, seda tõhusamalt saab ta konkureerida.
    Samas on CRMi viimastel aastatel suhteliselt vähe investeeritud ja 40?60% ettevõtetest on öelnud, et nad ei ole tulemusega rahul. Probleemiks on see, et sageli juurutatakse CRMi metoodika ettevõttes enne, kui ettevõte töökultuur on muutunud tõeliselt kliendikeskseks. Uute meetodite läbimõtlematu juurutamine lihtsalt suurendab ettevõtte kulutusi, kuid ei muuda ettevõtet ennast.
    CRM on kõige otstarbekam seal, kus on palju andmeid, nagu panganduses, kindlustuses ja telekommunikatsiooniettevõtetes. Kõige vähem toob CRM kasu masstarbijaturgudel, kus müüakse madala hinnaga tooteid. Vaevalt, et Coca-Cola võidaks midagi sellest, kui ta saaks teada kahe miljardi inimese nimed, kes aeg-ajalt tema karastusjooke tarbivad.
    Kuna CRMi rakendamine on kõike muud kui odav, siis võiksid ettevõtted, kes kaaluvad selle juurutamist, küsida neli küsimust, mida küsis süsteemi müüjalt Siebel Companylt Royal Bank of Canada:
    1. Mis see maksab?2. Kui kiiresti süsteem tööle hakkab?3. Mitme kuuga katab käibe kasv investeeringud?4. Mis on investeeringu pikaajaline tasuvus?
    Kui me räägime business-to-business valdkonnast, siis tuleb öelda, et internet on põhjustanud revolutsiooni äritegevuses ja efektiivsuses. Ettevõtted valdavad nüüd palju rohkem teavet oma tarnijate ja nende hindade kohta, julgemalt kasutatakse vähempakkumisi ja tehakse hinnapäringuid ning suur osa tehingutest toimub võrgu kaudu.
    Kasvab ka teiste kommunikatsiooniviiside osakaal, näiteks andmebaasiturundus, kliendisuhete haldus ja CRM, müügi ja turunduse automatiseerimine, kiipkaardid, traadita lahendused jpm.
    Minu arvates kasutab keskmine USA või Euroopa ettevõte ära ainult 10% internetis peituvast potentsiaalist. Enamik ettevõtteid arvab, et kui neil on juba kodulehekülg, siis see ongi e-kaubandus. Mina paluksin nendel ettevõtetel vastata järgmistele küsimustele: Kas te kasutate internetti uute toodete ja turunduskontseptsioonide testimiseks? Kas te kasutate online-fookusgruppe ja tarbijaküsitlusi? Kas te lasete kellelgi hankida interneti põhjatutest avarustest teavet oma konkurentide strateegia, taktika ja ressursside kohta? Kas te kasutate internetti oma töötajate, müügiesindajate ja tarnijate koolitamiseks ja nendega suhtlemiseks? Kas te kasutate oma kodulehekülge uute töötajate värbamiseks? Kas te pakute soodustusi ja proovitooteid interneti kaudu? Kas te jälgite interneti jututubades toimuvaid vestlusi, et teada saada, kuidas inimesed räägivad teie äriga seotud toodetest, ettevõtetest ja brändidest? Kahtlen, kas enamik ettevõtetest suudaks vastata jaatavalt enamikule nendest küsimustest.
    1970ndatel aastatel hakkasin ma tegema vahet kommertsturunduse, kasumile mittesuunatud turunduse, sotsiaalse turunduse ja ühiskondliku turunduse vahel. Kõigile on selge, mis on kommertsturundus.
    Kasumile mittesuunatud turundus on töö, mida teevad mittetulundusühingud klientide ja vahendite ligimeelitamisel mingi sotsiaalse või kultuurilise eesmärgi saavutamiseks, nagu näiteks puudust kannatavate inimeste aitamine, muuseumide ja teatrietenduste propageerimine jne.
    Sotsiaalse turunduse all pidasin ma silmas tegevust, mis on suunatud tervisliku käitumise propageerimisele, nagu tervislik toitumine, igapäevane füüsiline koormus ja ebatervete eluviiside kritiseerimine, näiteks suitsetamine jne.
    Ühiskondlik turundus keskendub sellele, kuidas turunduse abil parandada ühiskonna heaolu. Ehk teisisõnu, ettevõtted peaksid kaaluma, kumb on olulisem: kas rahuldada inimese vajadusi või mõjutada inimese ja kogu rahva heaolu. Näiteks sigareti suitsetamine rahuldab inimese vajadusi, kuid suurendab kulutusi rahvatervisele.
    Ettevõte võib näiteks sponsoreerida mingi suure sotsiaalse probleemi lahendamist või panustada vabatahtliku ühiskondliku tööga, teha kingitusi või juurutada kõrged eetilised nõudmised.
    Autor: Stuart Crainer
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.