Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud tõstuk sobib vähem intensiivsele tööle

    Juhul kui planeeritakse tootmist või laotegevust, kus tõstuk on kogu päeva töös ning sellest sõltub kogu ülejäänud protsess, tasub muretseda uus tõstuk. Kui töö intensiivsus on väiksem või tõstukil on abistav funktsioon, võiks kaaluda kasutatud masina ostmist.
    Enne tõstuki ostmist tuleb võimalikult täpselt selgeks teha, millise spetsifikatsiooniga masinat vajatakse.
    Hilisem muudatuste tegemine, näiteks kabiini paigaldamine, on reeglina väga kulukas. Tõstemehhanismi parameetrite muutmine on aga tehniliselt väga keerukas ja ülikallis ettevõtmine. Ka on erinevate markide tõstukite tööpõhimõtted üsnagi erinevad.
    Tõstuk Euroopast osta on üsna keeruline.
    Euroopa erinevates riikides asub sadu erinevaid tõstukimüüjaid. Suuremate müüjate müügiplatsidel on ligikaudu 1000 tõstukit. Erinevad on nii hinnad kui ka tõstukid ning valikut teha on üpris raske.
    Kehtib kirjutamata reegel: kauba eest tuleb tasuda 100% ette. Tõstuki seisukorra iseloomustamiseks kasutatakse väljendit ?on, nagu on?. Kaubal puudub garantii ja tagastamisvõimalus, hilisemaid pretensioone ei arvestata.
    Küll on võimalik suuremate müüjate käest tellida erinevaid töid. Jutud müügieelsest hooldusest ja remondist võib kõrvale jätta, märkustesse ?heas korras? või ?väga heas korras? suhtuda kriitiliselt. Pakutakse ka värskendatud välimusega masinaid, kuid Euroopa tööliste kordi kõrgemat töötasu ja firmade töötunni hinda arvestades ning tõstuki müügihinda võrreldes on selge, et ühtegi ülearust kulutust pole tehtud.
    Ka ei tasu end eksitada lasta välja pakutud töötundidest. Ikka ja jälle võib kuulda väidet, et kusagilt on ostetud tõstuk, mis on olnud tagavaramasin. Tõstukit ei osteta igaks juhuks. Töötunnid ja väljalaskeaasta peavad olema enam-vähem õiges vahekorras. Juhul kui töö intensiivsus on ajutiselt suurem, kasutatakse rendimasinaid.
    Reaalne tõstuki kasutus on 1000 ? 2000 töötundi aastas. Mitme vahetusega töötavas ettevõtetes ka rohkem. Tavaliselt kasutatakse ära tõstuki kõige ?magusam? ressurss ehk 6000 ?10 000 töötundi. Kulutusi tehakse seejuures nii palju kui vajalik ja nii vähe kui võimalik. Kuna edaspidi hakkavad hoolduskulud järjest tõusma ja kasvab ka rikke tõenäosus, tõstukid realiseeritakse. Sellised tõstukid on suhteliselt korraliku välimusega, kolme-nelja aasta vanused.
    Kui palju näitab töötunnilugeja, on juba müüja südametunnistuse asi. Sellise tõstuki hinnale tuleb lisada transport Eestisse, põhjalik hooldus ja vajadusel remont, 90% juhtudest uued rehvid, vastavalt soovile ka värvimine. Tavaliselt lisavad loetletud tööd tõstuki ostuhinnale 30?50%.
    Vanemate tõstukite puhul tuleb arvestada märksa suuremate töötundide arvuga ja seega ka suuremate kuludega.
    Euroopa tõstukimüüjad impordivad suurtes kogustes kasutatud tehnikat Jaapanist. Jaapani siseturule valmistatud tõstukid on küll kvaliteetsed, kuid probleemide ilmnemisel on varuosa tarneaeg pikk ning hind kõrge.
    Eelnev puudutas põhiliselt sisepõlemismootoriga tõstukeid. Üldse tasub aga vältida Jaapani turu jaoks valmistatud elektritõstukeid, kuna nende tehnilised lahendused erinevad oluliselt Euroopa masinatest ning remont võib osutuda kulukaks.
    Suur risk kasutatud elektritõstukit ostes kaasneb akuga. Sõltuvalt kasutamistingimustest on kolm kuni viis aastat kasutatud tõstuki aku ressurss vähemalt 2/3 osas kulutatud. Uue aku hind võib aga moodustada ligikaudu 50% tõstuki hinnast. Kui vahetada veel mõni elektroonikakomponent, võib lisakulu tõusta 100%-le.
    Tõstuk Eestist tasub osta suuremate tõstukimüüjate käest. Sellele peaks olema tehtud tehniline hooldus ning ilmnenud vead kõrvaldatud. Tasub ka uurida, milliseid töid hoolduse käigus tehakse. Kasutatud masina puhul ei piisa mootoriõli ja filtri vahetamisest, igal juhul on vaja üle vaadata ja vajadusel remontida kõik tõstuki olulisemad sõlmed. Enne otsuse tegemist peaks olema võimalik tõstukiga kohapeal tutvuda ja vajadusel kokku leppida mõnepäevase prooviaja suhtes. Väga tähtis on ka edaspidise hoolduse ja varuosade olemasolu küsimus. Hoolduse puhul tasub välja selgitada tõstukimüüja tehniline baas.
    Suuremate müüjate käest ostetud masinatele saab ka kuni kolmekuuse garantii ja loomulikult kajastub tõstuki ettevalmistus hinnas.
    Eestis internetis soodsalt tõstukeid müüvad firmad on tavaliselt ühe mehe kodukontorid, mis edastavad mõne Euroopa tõstukimüüja kodulehe infot. Reaalselt tõstukeid Eestis tavaliselt pole. Lubadused edaspidise hoolduse ja varuosade kohta on bluff. q
    Autor: Raivo Hüüs
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.