Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedo: minister tahab meie firmat lõhkuda

    ?Praegune otsus on nonsenss,? ütles Saaremaa Laevakompanii omanik Vjat?eslav Leedo Saare maakonna päevalehele Meie Maa. Toome ära väljavõtteid 17. veebruaril ilmunud Heli Salongi tehtud usutlusest.
    Kas te näete, et teatud isikud püüavad minister Atoneni abil ellu viia oma soove?
    Ilmselt küll. Atonen on SLKd ju pikka aega oponeerinud ja see praegune otsus on nonsenss. Ma saaks veel aru, kui räägiks väga vasakpoolne poliitik. Kui riik tahab omada teatud lõike, on see normaalne ja taasriigistamine on ka normaalne nähtus, kui poliitiline kurss on selline, aga siis peaks rääkima ka bussi-, lennu-, ja rongiliinide riigistamisest. Siis on arusaadav, et on valitud selline suund.
    Nii et riigistamine võiks kaasa tuua ka midagi positiivset?
    Võib küll, kui see on ette nähtud ja kui see on ühtne riigipoliitika, aga mitte kontekstist välja rebituna mõne inimese kättemaks. Kõige kurvem ongi see, et tegemist on sellise ristikäiguga ja tahtmisega lõhkuda firmat. Selline üksikepisood, ja veel parempoolsete vaadetega ministri poolt, on väga imelik. See ei puuduta ju üldse riiklikku poliitikat, seda enam, et minister ütleb, et SLK teenusel pole häda midagi.
    Need seisukohad, mis Atonen ütleb, et teenus oleks läbipaistvam, see ei kannata ju ka mingit kriitikat. Kui seda ütleb mõni asjast kaugel seisev inimene, on see arusaadav, aga kui seda ütleb minister, kelle haldusalas see tegevus toimub, kellega meil on partnerlussuhted, kellele me esitame kõik andmed, siis on selline avaldus pehmelt öeldes demagoogia. Kui ta ei tea, siis ta ei saa oma tööga hakkama. Kui teab, aga ikka ütleb, siis ta ilmselt valetab. Minister ei tohiks seda öelda, sest SLK struktuure on mitmeid kordi kontrollitud. Näiteks just lõpetas omapoolse tegevuse konkurentsiamet, kes meid pool aastat kontrollis ja tunnistas kõik õigeks ning läbipaistvaks.
    Tallinna Sadama nimi on ministri poolt välja käidud. Mis te arvate, kuidas asjad edasi arenevad?
    Iga inimene peab täitma seadust, kaasa arvatud minister ja Tallinna Sadam. Tallinna Sadam on ju täpselt samasugune kasumit taotlev ettevõte kui meie. Ta allub samasugustele mängureeglitele ja suuri muutusi ju olla ei saa, sest seadused peaksid olema samad. Meil on vastu võetud teatud seadused, kuidas toimivad riigitoetused, konkursid. No muidugi, kõike võib ju väänata.
    Ma ei kujuta ette, kuidas Tallinna Sadam loob oma firma, sest see on metsik raha, mis maha visatakse. Tuleb mõelda parvlaevade ostmise, remontimise, meeskonna loomise peale, litsentse taotleda ? see ei ole odav lõbu ja kui sa pead seda veel kiiresti tegema.
    Ma isegi ei ole Tallinna Sadama varianti tõsiselt võtnud, sest ma mõtlen, et inimestel peaks ikka niipalju mõistust olema (aga vahetevahel ei ole ka), et oma ambitsioonide rahuldamiseks ei visataks 500-600 miljonit või miljard riigi raha tuulde. See on absurdne.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.