Leedo: minister tahab meie firmat lõhkuda

ÄP 25. veebruar 2004, 00:00

?Praegune otsus on nonsenss,? ütles Saaremaa Laevakompanii omanik Vjat?eslav Leedo Saare maakonna päevalehele Meie Maa. Toome ära väljavõtteid 17. veebruaril ilmunud Heli Salongi tehtud usutlusest.

Kas te näete, et teatud isikud püüavad minister Atoneni abil ellu viia oma soove?
Ilmselt küll. Atonen on SLKd ju pikka aega oponeerinud ja see praegune otsus on nonsenss. Ma saaks veel aru, kui räägiks väga vasakpoolne poliitik. Kui riik tahab omada teatud lõike, on see normaalne ja taasriigistamine on ka normaalne nähtus, kui poliitiline kurss on selline, aga siis peaks rääkima ka bussi-, lennu-, ja rongiliinide riigistamisest. Siis on arusaadav, et on valitud selline suund.

Nii et riigistamine võiks kaasa tuua ka midagi positiivset?
Võib küll, kui see on ette nähtud ja kui see on ühtne riigipoliitika, aga mitte kontekstist välja rebituna mõne inimese kättemaks. Kõige kurvem ongi see, et tegemist on sellise ristikäiguga ja tahtmisega lõhkuda firmat. Selline üksikepisood, ja veel parempoolsete vaadetega ministri poolt, on väga imelik. See ei puuduta ju üldse riiklikku poliitikat, seda enam, et minister ütleb, et SLK teenusel pole häda midagi.

Need seisukohad, mis Atonen ütleb, et teenus oleks läbipaistvam, see ei kannata ju ka mingit kriitikat. Kui seda ütleb mõni asjast kaugel seisev inimene, on see arusaadav, aga kui seda ütleb minister, kelle haldusalas see tegevus toimub, kellega meil on partnerlussuhted, kellele me esitame kõik andmed, siis on selline avaldus pehmelt öeldes demagoogia. Kui ta ei tea, siis ta ei saa oma tööga hakkama. Kui teab, aga ikka ütleb, siis ta ilmselt valetab. Minister ei tohiks seda öelda, sest SLK struktuure on mitmeid kordi kontrollitud. Näiteks just lõpetas omapoolse tegevuse konkurentsiamet, kes meid pool aastat kontrollis ja tunnistas kõik õigeks ning läbipaistvaks.

Tallinna Sadama nimi on ministri poolt välja käidud. Mis te arvate, kuidas asjad edasi arenevad?
Iga inimene peab täitma seadust, kaasa arvatud minister ja Tallinna Sadam. Tallinna Sadam on ju täpselt samasugune kasumit taotlev ettevõte kui meie. Ta allub samasugustele mängureeglitele ja suuri muutusi ju olla ei saa, sest seadused peaksid olema samad. Meil on vastu võetud teatud seadused, kuidas toimivad riigitoetused, konkursid. No muidugi, kõike võib ju väänata.

Ma ei kujuta ette, kuidas Tallinna Sadam loob oma firma, sest see on metsik raha, mis maha visatakse. Tuleb mõelda parvlaevade ostmise, remontimise, meeskonna loomise peale, litsentse taotleda ? see ei ole odav lõbu ja kui sa pead seda veel kiiresti tegema.

Ma isegi ei ole Tallinna Sadama varianti tõsiselt võtnud, sest ma mõtlen, et inimestel peaks ikka niipalju mõistust olema (aga vahetevahel ei ole ka), et oma ambitsioonide rahuldamiseks ei visataks 500-600 miljonit või miljard riigi raha tuulde. See on absurdne.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:13
Otsi:

Ava täpsem otsing