Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meedia on kasulikem reklaamikanal

    TNS Emori poolt detsembris TOP 500 reklaamija seas läbi viidud uuringust selgus, et 2003. aastal olid meediareklaami kasutanud kõik uuringus osalenud turundajad. Turundajate hinnangul on meediareklaam kõige laiema kandepinnaga reklaamikanal.
    Eesti meediareklaamituru käive oli mullu 908 mln krooni, mis on 12% ehk 94 mln võrra rohkem kui aasta varem. Eesti turundajate eelarvest kulus aastal 2003 meediareklaamile keskmiselt 62% ja muudele võtetele ? müügitoetus, otsereklaam ? 38%.
    Muude turundusvõtete puhul määratletakse sagedamini, kas mingi võte sobib konkreetse ettevõtte konteksti või mitte. Muudest turundusvõtetest hinnati uute klientide leidmiseks kõige kasulikumaks müügiedendust, mis meelitab proovima.
    Olemasolevate klientide hoidmisel on aga kõige kasulikum üritusturundus, mis kinnitab personaalseid suhteid. Üritusturundus annab võimaluse pakkuda eriüritustega klientidele ja töötajatele midagi emotsionaalselt siduvat ja erilist, toetades ning tugevdades seeläbi oma brändi. Sel kombel saab luua klientide silmis eristuvust ja kujundada imagot, rakendades lisaks aktiivsele müügile erinevaid promotsioonivõtteid, ning anda tarbijale positiivseid emotsioone, teavet ja kiusatusi in-store turunduse ehk müügikeskkonna kujunduse ja müüki aktiviseeriva keskkonna loomise abil.
    Eraklientidele suunatud ettevõtted hindavad kõrgemalt meediareklaami ja otsepostitust. Äriklientidele suunatud ettevõtted peavad kasulikumaks telefonimüüki, üritusturundust ja müügiedendust.
    Radiolinja Eesti (RLE) suhtekorraldusjuhi Helena Lõhmuse sõnul moodustab Radiolinja turunduseelarve suurima, 75protsendilise osa traditsiooniline meediareklaam. Põhjus, miks meedia kõige suurema osa moodustab, on samuti traditsiooniline. Meedia annab võimaluse suunata kindlat sõnumit laiale sihtgrupile. Selle hea näide möödunud aastast on Radiolinja ?Kõige ilusama leviala? kampaania.
    Teise suure osa moodustavad üritusturundusega seotud kulutused, ca 20% turunduseelarvest. Siia gruppi kuuluvad erinevatele kliendisegmentidele suunatud tegevused. Näitena võib tuua peamiselt RLE äriklientidele suunatud konverentsi Fookus, mis iga aasta lõpul annab ülevaate telekommunikatsiooni valdkonna suundadest algavaks aastaks.
    Suurema ettevõtmisena on RLE-l sel aastal plaanis korraldada ka ulatuslik heategevusüritus, mis seoks Radiolinja sponsorluse ja sotsiaalse hoolivuse sõnumi ning mille mõju ulatuks üle vabariigi.
    Väiksemad üritusturunduslikud tegevused, mida Radiolinja regulaarselt läbi viib, annavad võimaluse viia spetsiifilisi sõnumeid konkreetse kliendigrupini ja nii läheneda kitsamale turusegmendile.
    Rakvere Lihakombinaadi turundusjuhi Anne Mere sõnul panustab lihakombinaat poole oma turunduseelarvest meediareklaamile, 35% müügiedendusele ja 14% sündmusturundusele.
    Võrreldes möödunud aastaga on meediale kulutatava eelarve osakaal vähenemas müügiedenduse kasuks. Meedia reklaamimaht aina suureneb ja eristumine selles infotulvas on väga kulukas. Lihtsam on suhelda tarbijatega ja püüda mõjutada nende ostuotsust konkreetses ostukohas.
    Paljud müügiedenduskampaaniad toimuvad koostöös kauplusekettidega. Enamik ostuotsuseid langetatakse ikkagi kaupluses, seal on võimalik tarbijaga kõige vahetumalt suhelda ja oma tooteid tutvustada.
    Samas ei kao meediareklaam kuhugi, kuna lisaks konkreetsele tootereklaamile vajab tutvustamist ja mainekujundust bränd laiemalt.
    Brändi filosoofia ja väärtuste kinnistamiseks on lisaks meediareklaamile tulemuslik sündmusturundus. Rakvere sündmusturunduse eelarvest kulub suur osa suvel toimuvatel grilliüritustel osalemiseks, mis aitab rõhutada firma elamuste pakkumisele orienteeritud brändikontseptsiooni.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.