Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Metsikud masinad ikka müügis
Kuraditosin allesjäänud transportööri on tõelised metslased ? kaaluvad 17,5 tonni, suudavad ujuda ja sõita peaaegu kõikjal, kannavad kuni 10tonnist koormat, peale mahub näiteks veoauto. Muidugi tuleb selle kõige eest lõivu maksta ? isegi pooleldi koormatud masin suudab ühe kilomeetri pikkusel teelõigul 35 liitrit diislikütust juua. Ühe sellise, lausa täiuslikult veeäärsesse turismitallu sobiva monstrumi hind on 75 000 krooni, saab tingida.
BRC vallasvara spetsialisti Randel-Won Nava sõnul tõi masinad Krasnojarski tankitehasest Eestisse Kohila firma AS Pruss (endine Corbex) 1995. aastal. ?Masinatehas tahtis neile ekskavaatorid peale ehitada, et saaks veekogusid puhastama ja süvendama hakata, aga plaan luhtus ning pooled masinad viidi Venemaale tagasi,? lisas Nava.
Kolme aastaga on müüdud kuus amfiibautot, kaks tükki läks Leetu ja üks Soome. Nava sõnul tõi soomlane isegi oma mootori kaasa, et see masinale siin peale panna. ?Vanad Vene tankimootorid ei ole just keskkonnasõbralikud,? lisas Nava. ?Just täna (esmaspäeval ? toim.) helistas veel üks soomlane, tahab Soome saarte vahel kaupa vedama hakata.?