Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minister astus varbale Saaremaa isakesele

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen sai valitsuselt heakskiidu oma soovile anda mandri ja saarte vaheline praamiliiklus riigile kuuluva äriühingu Tallinna Sadam korraldada. Äripäev toetab majandusministrit otsuses astuda valusalt varbale monopoolses seisus firmale, mis nõuab riigilt aina suuremat dotatsiooni.
    Saaremaa Laevakompanii (SLK) on korraldanud praamiliiklust juba kümme aastat ning tema nõudmised on aastatega kasvanud. Kui 2000. aasta dotatsioon praamiliikluse käiguspidamiseks oli 55 miljonit krooni, siis mullu sai firma riigilt toetust juba 89 miljonit krooni.
    SLK suuromanik Vjat?eslav Leedo on nõudja positsioonil: temale kuuluvad laevad, konkurentsi ei paista kusagilt, kümme aastat dotatsiooni maksnud riigil pole hetkel alternatiivi käepärast. Leedo ütles eelmisel nädalal ajalehele Meie Maa, et pole isegi tõsiselt võtnud võimalust, et praamiliiklust hakkab korraldama Tallinna Sadam. Riik peab mõtlema parvlaevade ostmisele, remontimisele, litsentsidele ? ja tegema seda kõike mõne kuuga. Leedo enda hinnangul läheb praamiliinide opereerimise ülevõtmine riigile maksma kuni miljard krooni, mille kulutamine on selge riigi raha tuuldeloopimine. Teisisõnu: riik on ennast korralikult koostöö võrku mässinud ja peab nüüd kägistavat sõprust edasi pidama, et täita oma kohust reisijate ees.
    Samas ei ole saartele reisimine odav. Suviti nädala keskel oli näiteks 23 kohaga bussi üleveohind Muhumaale 650 krooni ja Hiiumaale 980 krooni. Reedel ja pühapäeval alates kella 13st tõusis üleveo hind Eesti autoregistrisse kandmata busside pooleteisekordseks.
    Turismifirma Mainedd omanik Virve Toom kurtis suvel Eesti Päevalehele, et välismaa turistigrupid loobuvad tihti Saaremaa-reisist kõrge paketihinna tõttu. ?Meie hinna ajab kõrgeks just laeva hind,? lisas ta. Tühja bussi üle-veohind Eesti ja Soome vahel oli samal ajal 800 krooni. Vjat?eslav Leedo ise on Saaremaal rikas ja võimukas mees, kellele kuulub kümmekond firmat. Ta annab tööd sadadele saarlastele, kelle seas on kohalike poliitikute lähedasi. Talle kuuluvad spaleeris Kuressaare keskplatsi ümber asuvad hooned. Tema firmade käive eelmisel aastal oli 600 miljonit krooni. Majandusministrit häirib, et riik doteerib aina enam sellist ettevõtet, mis silmnähtavalt maksumaksja raha abil rikastub.
    Leedo kaitseks räägib see, et auditid on tema ettevõtted puhtaks tunnistanud ja SLKle kui operaatorile ei ole selgeid etteheiteid. Leedo isiklik rikkus ei anna õigust talle lubatud summadest keelduda. Samuti on praamiliikluse riigistamine Äripäeva meelest ajutine lahendus, sest parim alternatiiv oleks konkurendi leidmine.
    Siiski on see praeguses olukorras mõistlik samm. Valitsusel on õigus ja lausa kohustus riigile kahjulik leping lõpetada. Kui riik ostab laevad, siis jäävad need vähemalt tema käsutusse. Aastatepikkune Saaremaa Laevakompanii doteerimine on lõpuks kallim kui ise asjaga tegelemine. Parem õudne lõpp kui lõputu õudus.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Riik võtab tänavu 150 miljonit eurot dividende Täiendatud
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.