Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma kalleimad lihavõttemunad

    Esialgse kava kohaselt aprillis New Yorgis toimuma pidanud Sotheby korraldatav enampakkumine jääb ära, sest vähem kui kuu aega pärast oksjoni toimumisest teadaandmist ostis kollektsiooni Venemaa naftaoligarh Viktor Vekselberg. Oksjonifirma ei soostunud tehingu maksumust teada andma, aga ilmselt oli see tunduvalt üle 50 miljoni dollari (600 miljonit krooni) ? selle summa suuruse garantii andis oksjonifirma perekonnale.
    Ära jäi suur avalik huvi Sotheby oksjonifirma vastu, mida loodeti olevat on sama tugev kui 1988. aastal, mil müüdi popkunstnik Andy Warholi töid ja talle kuuluvaid esemeid, või 1996. aastal, mil oksjonil olid Jacqueline Kennedy-Onassisele kuuluvad esemed ja ehted. Ilmselt oli Vekselbergi pakutud summa nii suur, et rahule jäi nii aarded müüki pannud perekond kui ka vahendanud oksjonifirma.
    Esimese keiserliku muna (Pesamuna) valmistas Faberge juveelitöökoda Peter Carl Faberge juhendamisel tsaar Aleksander III-le, kes kinkis selle tsaarinna Maria Fjodorovnale nende 20ndaks pulma-aastapäevaks 1885. aastal. See kullast ja valgest emailist muna, mille sees asub kullast pesa, oli Forbesi kollektsiooni aardeid, selle väärtuseks hinnati kolm kuni neli miljonit dollarit (35?50 miljonit krooni). Seejärel tellis tsaariperekond Fabergelt iga aasta lihavõttemuna. Pärast Aleksandri surma jätkas muna kinkimise traditsiooni Nikolai II, kes hakkas tellima kingitust mitte ainult oma abikaasa Aleksandrale, vaid ka emale, kes oli selleks ajaks juba harjunud iga aasta saama inkrustatsiooniga väärismetallist pühademuna, millest paljude sees olid väikesed mänguasjad (tänaste Kinder-munade omamoodi eelkäijad). Traditsioon kestis üle 30 aasta, selle lõpetas 1917. aastal tsaari hukkamine ning bol?evike võimuletulek. Kokku valmistati 50 lihavõttemuna, millest tänapäevani on säilinud 42. Ilmselt kõige kallim Faberge muna ongi Kroonimismuna, mille väärtuseks hinnatakse 18?24 miljonit dollarit (190?300 miljonit krooni).
    Fabergede juveelitöökojale pani aluse 1814. aastal Pärnus sündinud Gustav Faberge, prantsuse puusepa Peter Faberge poeg. Peter Faberge esivanemad põgenesid Prantsusmaalt 17. sajandil hugenottide tagakiusamise tõttu esialgu Saksamaale ja sealt 1800. aastal edasi Pärnusse. 1830. aastal läks Gustav Peterburi, kus hakkas kuulsate kullasseppade Andreas Ferdinand Spiegeli ning Johann Wilhelm Keibeli õpipoisiks. Tosina aasta pärast avas ta juba oma juveelitöökoja. Maailmakuulsuse tõi Fabergedele hoopis Gustavi vanem poeg Peter Carl, kes muutis traditsioonilise pereettevõtte sisuliseks suurtööstuseks, mis andis tööd sadadele inimestele ning millel olid oma poed lisaks Peterburile ka Moskvas, Odessas, Londonis ja Kiievis.
    Suurim Faberge munade kollektsioon asub Moskva Relvapalatis, kus on 10 keiserlikku muna. Suurbritannia kuningannale kuulub kolm muna. 42st allesjäänud munast kuulub enamik erinevatele muuseumidele ja viiele eraisikule.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.