Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nubira muutis nii tegu kui nägu

    Istudes uue Chevrolet Nubira rooli taha ja vaadates sellel olevat Chrysleri ristikujulist logo, ei tule enam pähegi, et tegemist on Korea autotööstuse toodanguga. Nii sõiduomadustel kui sisedisainilt on uus Nubira oma eelkäijaga võrreldes nagu öö ja päev. Tõsi, arenguruumi veel on. Näiteks kunagi ammu Opelilt päranduseks saadud käigukastitehnoloogia on paljude liigikaaslastega võrreldes juba ajast ja arust, kuid see on ka sisuliselt ainus, mis sõites Nubira endiseid aegu meenutab. Vedrustus on sümpaatne ja kui löökaukude tagajärjel keresse kanduvat kobinat veel veidi suudetaks summutada, oleks tegemist igati tasemel sõiduriistaga. Maanteel sõidab ta keskklassile omaselt pehmelt ja sujuvalt, kurvis hoiab vedrustus autot õigel kursil ilma, et juhil hirmuhigi otsaette tuleks.
    Rool tahab küll veidi harjumist saada. Esimestel kilomeetritel tundub, et see võiks olla pisut tuimem. Otse sõites hoiab ta küll väga kohusetruult ja jäigalt oma kurssi, kui aga teda liigutada, tekib mõtteis paralleel kartautoga, millel iga väiksemgi rooliliigutus järsult sõidusuunda mõjutab. Aga see on harjumise asi ja juba õige pea ei pane seda iseärasust tähelegi.
    Pigem hakkad märkama Nubira plusse, näiteks 1,6-liitrise ja 109 hj bensiinimootori üllatavalt kerget ja särtsakat minekut, head müraisolatsiooni, mis on detsibellide arvu autos viinud madalamale kui nii mõnelgi märksa tuntumal konkurendil, meeldivalt kerget sidurit, mis ummikus venides õhtuks jalalihaseid läbi ei võta, tehase audiokõlarite kohta igati korralikku soundi jne. Positiivseid tähelepanekuid jagub üksjagu. Ehkki jah, talvehommikul jäiselt külma autosse istudes hakkad paratamatult taga igatsema istmesoojendust. Mida aga pole, seda pole ja ei saa ka lisana tellida.
    Põhiolemuselt on Nubira lihtne auto. Hädavajalik on olemas aga midagi ülearust ka ei leia. Armatuur pole enam üleni kivikõvast plastikust, tema pealmine osa on juba pehmemast materjalist nagu BMW-l. Parema käe küünarnukile annab tuge laegas keskkonsoolis, panipaiku on parasjagu, tagaistmel põlveruumi samuti (suuremal mehel kipub tagaistmel küll pea vastu lage nühkima). Ühesõnaga üks igati korralik auto, mis polegi mõeldud teiste ees eputamiseks, vaid igapäevaste asjatoimetuste ajamiseks. Hindki selline, mis peaks ostjaid ligi tõmbama. Baashind 179 900 krooni, selle sisse mahub ABS, kesklukk, esimeste akende elektrilised tõstukid, kaks turvapatja jne. Enamjaolt tuntakse huvi siiski mudeli vastu, millel ka tagauste akendel elektriajamid ja konditsioneer vastu suve võtta. Sellise baashind on 196 900 krooni, veel 10 000 krooni hinnalisa annab juba kliimaseade, veojõukontrolli jms. Tippversioonil, mille kapoti all 122 hj ja 1,8-liitrine bensiinimootor, on baasvarustuses ka nahkkattega rool, valuveljed, vihmasensor, roolilt juhitav stereo jms. Maksab selline auto 225 900 krooni. Ehk teisisõnu: keskauto väike-keskauto hinnaga. Arvestama peab küll aga seda, et baashinnale lisaks tuleb maksta veel signalisatsiooni, raadio (kui tegu pole just tippversiooniga), talverehvide, tulekustuti, registreerimise ja veel mitme pisiasja eest, mis ka kõige odavama versiooni hinna tõstab märkamatult 200 000 kr lähedale.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.