Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Romud lauskokkupõrkes
Tegemist on õhtujuhi eestvedamisel toimuva show-üritusega, kus jätkub tegevust neljaks-viieks tunniks.
?Enamik autojuhte võib öelda, et kui teel on toimunud avarii, siis köidab see tähelepanu,? ütles korraldaja Tempo Meedia projektijuht Märt Muuk. ?Romurallil on võimalus plekimõlkimist näha reaalajas ja väga palju.?
Romuralli kujutabki endast kahe või enama sõiduauto võistlust, mille eesmärk on rammides vigastada vastaste autosid, muutes need sõiduvõimetuks. Võidab võistleja, kelle auto suudab viimasena omal jõul liikuda. Võistlusareeni mõõdud on 20 × 25 meetrit ja areen on piiratud betoonplokkidega.
Sel aastal täitub kümme aastat esimesest Eestis toimunud romurallist. Juubeliaastat on lubanud tulla Saku Suurhalli tähistama ka Soome valitsev romuralli meister Esa Sirppi Lehtimäki ja mitmekordne Soome meister ja Soome romural-lide peakorraldaja Sheikki Laakso.
Romurallil võistlev auto ei ole lihtsalt kusagilt leitud romu, vaid see peab vastama kindlatele reeglitele. Võistlusauto peab olema ühe vedava sillaga sõiduauto, mille mark on väliselt tuntav ja mille mootor paikneb originaalkohas. Autolt peavad olema eemaldatud kõik klaasid, kaasa arvatud esitulede klaasid. Kere ega veermiku lisatugevdusi ei tohi olla ning kapoti ja pagasiruumi luuki ei tohi kinni keevitada. Samuti ei tohi olla veokonksu ega muid etteulatuvaid teravaid osi. Võistlusauto parandamiseks ei või kasutada paksemat materjali, kui on auto originaalmaterjal. Salongis võib olla turvapuur ning radiaator ja aku võivad paikneda ka salongis. Aku peab aga olema kindlalt kinnitatud põranda külge ning juht peab olema kaitstud radiaatori või veetorude võimaliku purunemise korral. Juhiuks peab olema värvitud punaseks ja seda ei tohi kasutada reklaampinnana.
Esimeseks võistlussõiduks paigutatakse autod areenile vastavalt kohtunike antud skeemile. Sõit kestab umbes kümme minutit ja seejärel antakse kümme pluss üks minut aega autode korrastamiseks. Need, kelle auto on olnud üle 30 sekundi liikumisvõimetu, võidakse võistlusreeglite järgi kõrvaldada.
Võistleja, kelle autot ei suudeta korrastusaja jooksul muuta sõiduvõimeliseks, läheb kirja katkestajana.
Pealtvaatajad peaksid end hoolimata suurest plekikolinast kaitstult tundma, sest üritusele on esitatud kõrgendatud turvanõuded ning kohal on tuletõrjekomando ja kiirabibrigaad.