Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaapani aktsiaturg õitseb edasi
Jaapani majandus ja aktsiaturg õitseb edasi, Tokio börsi Nikkei indeks kerkis 2,1 protsenti, mis reedesel üleüldisel hallil kauplemispäeval oli erandiks. Jaapani valitsus teatas, et jaanuaris kasvas tööstustoodang võrreldes detsembriga 3,4 protsenti ning palgasaajate kulutused kasvasid samuti 3,4 protsenti. Saareriikide suurte eksportööride, Toyota ja Honda aktsiad kerkisid üle 1,5 protsendi.
Mujal maailmas olid meeleolud pigem negatiivsed. Londoni börsi FTSE indeks langes rohkem kui poole protsendi võrra, seda eelkõige reklaamiagentuuri WPP aktsia 4,5 protsendilise kukkumise tõttu. Paljud peavad agentuuri majandustulemusi heaks indikaatoriks kogu majanduse kohta. Ehkki 2004. aastat nähakse reklaamiturul tänu olümpiamängudele ja USA presidendivalimistele positiivsena, andis kompanii ettevaatlik nägemus 2005. aasta kohta aktsiaturule tugeva tagasilöögi.
Mujal Euroopas mängis pearolli dollari tugevnemine euro suhtes. Suurimad võitjad, kellele turleb euro nõrgenemine kasuks on Euroopa autotootjad. Nii kerkiski Renault aktsia Pariisi börsil 2 protsenti 56,15 euroni ning Peugeut aktsia 0,3 protsendi võrra 40,05 euroni. Franfurdi börsil kallinesid DaimlerChrysleri aktsia 1,26 protsendi võrra 36,10 euroni ning BMW aktsia 1,91 protsenti 34,60 euroni.
Itaalia konglomeraat Fiat, mida kõige rohkem teatakse autotootjana, aktsia hind langes 2,2 protsenti 6,22 euroni. Kontsern teatas, et grupi kahjum kahanes 1,9 miljardi euroni (29,7 miljardi kroonini) võrrelduna 3,95 miljardi euroga (61,8 miljardi krooniga) 2002. aastal.