Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Genfis uus Peugeot? keskauto
Euroopa automaailma tänavune tähtsündmus Genfis oli eestlaste jaoks oluliste uudiste osas varasemate aastatega võrreldes mõneti vaesem. Ehkki tootmisküpsete autode maailmaesitlusi oli ühtekokku ligi 40, on Eesti autoturgu ja eestlaste autoeelistusi arvestades siinsetele ostjatele laiemat huvi pakkuvaid uudiseid ehk vaid kümmekond.
Enam tähelepanu pälvis mõistagi Peugeot? uus keskauto 407, mis sedapuhku oli väljas tootmisvalmis sedaanversiooni ja kontseptuaalse universaalina. Sedaan 407 tuleb müügile sel kevadel ning Peugeot loodab neid müüa 300 000 autot aastas ehk umbes 40 000 autot enam kui senist mudelit 406.
Fordi stendi peamisteks uudisteks on Fiesta 150 hj St-versioon ja Fiesta baasil ehitatud Junior WRC auto. Fordi stendis näituse esimesel pressipäeval viibinud ralliäss Markko Märtin tunnistas Äripäevale, et ehkki visuaalselt on auto olemust raske hinnata, on Fordi väike ralliauto ehitatud üsnagi sarnaseks Focus WRCga. ?Enamik juhtimisseadmeid on just sellised, nagu ühes päris ralliautos olema peab, ja on näha, et auto on tehtud sellises vaimus, et ta JWRCs konkurentsivõimeline oleks.?
Oluliseks uudiseks eestlaste jaoks on Genfis kahtlemata Seati uus kompaktauto Altea, mis on ehitatud uue VW Golfi baasil. Auto väline ja sisemine disain on igati tasemel ja ehkki tema hinna osas ei lubanud Seat enam kaubamärgist tulenevat allahindlust, tõotab temast Eestis kujuneda igati arvestatav müügiartikkel.
Ka ?koda esitles oma uut Octaviat, mis esmapilgul vaadates ei ole sugugi teab kui palju muutunud. Auto põhijoon on jäänud samaks, vorm muutunud pisut nurgelisemaks, muutunud on tuled, pisut vähem sisemus.
Meeldiva üllatuse valmistas autohuvilistele aga Toyota, esitledes uut Corolla Versot. Vähe sellest, et auto disain on muutunud nii seest kui ka väljast, Toyota kasutab ka uut tehnoloogiat, mida siiani ei ole n-ö tavalistel tänavaautodel kasutatud. Auto iluvõrel, otse Toyota logo all, on kahes suunas vaatav kaamera, mis kuvab autos asuvale värvilisele ekraanile pildi ees ja külgedel toimuvast. Toyota inseneride sõnul on seadmel kaks peamist funktsiooni: aidata kaasa sellele, et parkimisel teisele autole võimalikult lähedale saaks sõita, ning pimeda nurga tagant väljudes võimaldada juhil märksa kiiremini võimalikku ohtu näha.
Huvitavamatest eksponaatidest võiks ära märkida ka uue Audi A6, mis väliselt äravahetamiseni sarnane uue A8 tippversiooni W12-ga, Volkswagen Caddy uue sõiduautoversiooni Life, mis eelmisest mudelist märksa avaram ja nägusam, Mercedes-Benzi C-klassi mudeliuuenduse, uue SLK kupee ning uue luksuskupee CLS, mille kontseptsioonimudelit näidati mullu sügisel Frankfurdis.
Mazda Genfis esitletud kontseptsiooniauto MX-Flexa vahetab kõigi eelduste kohaselt tulevikus välja Premacy ning hakkab kandma nime Mazda4. See ei ole enam paljudele uudiseks. Arvestades aga Mazda senist poliitikat ehk kommet luua kontseptsiooniautod suhteliselt sarnased selle mudeliga, mis hiljem tootmisse läheb, võib arvata, et Mazda4 saab olema juba umbes aasta pärast meie teedel ja niisugusel kujul, mis peaks eestlastele meeldima.
Auto on saanud tagumise külgmise liugukse, täielikult on muutunud sisemus jne.
Lexus esitles Genfis Eestiski populaaarse linnamaasturi RX hübriidversiooni RX400h. Maailma esimene sellise klassi hübriidauto on varustatud 3,3-liitrise bensiinimootoriga, millele annavad lisajõudu elektrimootorid. Elektrimootor on nii ees käigukasti juures (tegemist on automaatkäigukastiga) kui ka tagasilla juures. Auto täpseid tehnilisi andmeid ei avaldata, võimsuse kohta öeldakse vaid, et enam kui 270 hj, kütusekulu on aga sama suur kui neljasilindrilisel pereautol.
Kui Toyota esimene hübriidauto Prius oma akude jms-ga on teatavate hübriidautole omaste joontega, siis Lexuse puhul ei ole tavalise maasturiga väliselt mitte mingit vahet. Tõestuse selle kohta, et Toyota on hübriidmootorite tegemise üsna tõsiselt ette võtnud, annab tõsiasi, et hübriidtehnoloogiat hakatakse ka juba teistele autotootjatele müüma. Esimesena on oodata koostöölepet Nissaniga. Lexus RX400h jõuab müügile selle aasta esimeses veerandis.
?Elu on näidanud, et suudan ühtviisi kiiresti sõita nii kruusal, asfaldil kui ka lumes ja selle taha asi pidama ei jää. Küll aga on sageli õnne vaja, mida siiani on Loebil olnud rohkem kui minul,? tunnistas Fordi esirallisõitja Markko Märtin teisipäeval Genfi autonäitusel Äripäevale antud intervjuus. Ta kinnitas, et Citroeni esipiloodi Sebastian Loebi edukas hooaja algus ei tähenda veel seda, et Loeb on tulevane maailmameister ja tema (st Märtini) lootused maailmameistriks tulla oleksid kahanenud. ?See et Loebil läks hooaja algus täkkesse, ei anna veel alust maailmameistritiitleid jagada,? lausus Märtin ja tunnistas, et Rootsi rallil olid vähemalt kaks meest temast kiiremad ja Monte Carlos ei kahelnud keegi, et see on Loebi ralli. Hooaeg on Märtini sõnul alles ees ning ta ei tunne, et võiks olla oma sõiduoskuste poolest kellestki kehvem või et ta peaks mingites tingimustes eriliselt harjutama.
Intervjuud Märtiniga saab lugeda 17. märtsi Auto erilehest.