Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
15 Euroopa riigis toimivate lähimerevedude edendamiskeskuste peamiseks eesmärgiks on propageerida meretransporti kui soodsat ja keskkonnasõbralikku ning maismaavedudele täiendust pakkuvat logistilist lahendust. Eesti lõunanaabritest on tänaseks taolise lähimerevedude edendamiskeskuse juba loonud Leedu, Läti vastav keskus peaks alustama tööd lähiajal, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni sõnul on riik valmis sellise keskuse töös osalema. ?Kui merendus- ja transpordiringkonnad peavad vajalikuks keskus luua, paneb ka riik kindlasti oma õla alla. Transpordi ja kaubatransiidi edendamisel peame kasutama kõiki võimalusi, et säilitada Eesti konkurentsivõime,? lausus Atonen.
Toimides ühtses üleeuroopalises võrgustikus, pakuvad kohalikud lähimerevedude edendamiskeskused paremat koostööd jätkusuutlike transpordikontseptsioonide arendamisel ning vahendavad infot ja kontakte Euroopa Liidu toetusprogrammides osalemiseks.
Piirkondlike keskuste põhiline alusprintsiip peab olema neutraalsus. Selle saavutamisel peetakse oluliseks riigi osalemist keskuse töös. Oluliseks taotluseks on võimalikult laia kandepinna saavutamine ? kaasata tuleb kõik meretranspordi huvigrupid, eksportöörid, autotranspordiettevõtted ja ekspediitorid.
Euroopa Komisjon pakub lähimerevedude võrgustikuga liitumiseks omapoolset stardiabi kuni 45 000 eurot kolme aasta jooksul.