Messide lisaprogrammid jätavad ettevõtjad külmaks

Eda-Liis Kann 05. märts 2004, 00:00

Taveco Disaini juhi Tiiu Hinnovi sõnul on messide korraldamise trend kogu Euroopas juba pikka aega selline, et lisaks ekspositsioonile messistendides korraldatakse ka erinevaid üritusi, nagu näiteks seminarid, konverentsid, presentatsioonid jmt.

Ürituste korraldamise peamiseks eesmärgiks on anda tavamessile lisaväärtust ning muuta traditsioonilised iga-aastased messid antud valdkonnas tegutsevatele firmadele, spetsialistidele ja kõigile asjast huvitatud tavakodanikele aasta oodatud sündmuseks. Erinevate üritustega luuakse külastajale võimalus saada maksimaalselt palju informatsiooni ühel ajal ja ühest kohast. Osalevad firmad saavad soovi korral tutvustada oma tegevust peale ekspositsiooni ka mõnel kaasüritusel.

Enamik Eesti ettevõtjaid on aga messikorraldajatega eriarvamusel. ASi Baltika avalike suhete juht Urmas Väljaots ütles, et kuna messile minnakse nende ettevõttes konkreetse ärilise eesmärgiga, ei ole potentsiaalne messi programmis olev koolitus/seminar faktoriks, mis osalemist eriti mõjutaks. Osavõttu mõjutavad need, kes messil esindatud on. Kui aga sinna nagunii minnakse, võib olla hea konverentsi-/seminarikava igati osalemist soodustav. Baltika osaleb peamiselt välismessidel, mis ettevõtte spetsiifikast tulenevalt on kanga- ning rõivamessid, nt Premiere Vision Pariisis, messid Saksamaal ja Itaalias jt.

Ka Standard ASi turundusassistent Evelyn Tenno nendib (lehe ilmumise ajaks töötab Evelyn Tenno Viking Motorsi turundusjuhina), et seminarid ei mõjuta Standardi osalemist messidel.

Standardi eesmärk on välismessil ikkagi kontaktide loomine potentsiaalsete partneritega koostöö alustamiseks. Kui aga juba kohal ollakse ja aega jätkub, oleks huvitav seminar lisaboonuseks, arvab Tenno.

?Näiteks eelmisel aastal Stockholmi mööblimessil olid küll mõned väga põneva pealkirjaga seminarid, aga kahjuks rootsi keeles. Muidu oleks küll hea meelega kuulanud,? nendib Tenno.

Messi valikul on määravaks ikkagi sihtturg ja messi populaarsus. Head seminarid võivad messi populaarsust suurendada, aga messi põhiline tugevus on sellel osalevate firmade ja nende toodete valik. See meelitab omakorda külastajaid ja nende hulgas professionaale (mis on meie B2B- turul just oluline).

Wiekori juhi Ain Keremi sõnul on messide ajal aega niigi vähe ja igasugused koolitusüritused ainult segavad. ?Täna on Eestis igasuguste konverentside ülepakkumine. Neid on juba rohkem, kui osalejatel aega neil osaleda. Messid on, vähemalt meil, meie üritus meie potentsiaalsetele klientidele,? sõnab Kerem.

Ka ehitusfirma FKSM personalijuht Kärt Kirso ja samuti ehitusturul tegutseva Estconde personalijuht Tiina Smirnov kinnitasid, et messidel pakutav seminaride lisaprogramm ei mõjuta nende firmade messil osalemist.

  • Rait Hiiepuu, Storaenso juht:
    Arvan, et messidega paralleelselt korraldatavatel seminaridel on kindlasti oma koht. Usun, et huvi on siin kasvav, kuigi seminari toimumine pole kindlasti põhiargumendiks otsustamisel, kuid võib olla lisamotivatsioon. Võtmeks on kompleksus, tervikliku ülevaate andmise võimalus. Konverentsiturg tundub olevat üleküllastunud ja pakub üha vähem midagi uut ja ahvatlevat. Konkurentsivõime sõltub pakutava sisust. On oluline, et korraldaja ei üritaks üksnes kokku ajada trobikonda kõnelejaid, vaid sündmusel oleks selgelt suunitletud eesmärk. Tööstusharu liitudega koostöö annaks kindlasti jumet juurde.

  • Anti Orav, ASi Põltsamaa Felix turundusdirektor:
    Messidel korraldatavate seminaride või muude koolitusürituste toimumine ei ole tänaseni veel kordagi Põltsamaa Felixi osalemist messil mõjutanud. Ka messil juba kohal olles pole Eestis ühestki seminarist osa võtnud. Peamiseks põhjuseks on see, et ettekannetel puudub sisukus. Olukorras, kus praktiliset iga nädal toimub mõni seminar, on väga raske midagi uut pakkuda. Külastajana olen osalenud messi raames seminaril vaid Kölnis, kus esinejateks olid Euroopa tipptegijad ja visionäärid. See üritus oli tõesti väga sisutihe ja informatiivne.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 14:15
    Otsi:

    Ava täpsem otsing