Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turundusjuht peab suutma prognoosida
Eelkõige tuleks mõelda, mida olulisemaks peetakse: analüüsivõimet, turu tundmist, eesmärkide seadmise oskust, planeerimist, oma ideede ja nägemuste selgitamisoskust või loovust ja raamist väljas mõtteviisi, viimast saab teadupärast reklaamiagentuuridest sisse osta.
N-ö superideedegeneraatorid võivad jääda nõrgaks tegevuste planeerimisel ja elluviimisel ning vastupidi.
Turundusjuhi väärtushinnangud ja hoiakud peaksid olema paigas ja sobima ettevõtte omadega. Tema on see, kes ettevõtte kaubamärgi ja imago eest oma naha ja karvadega vastutab.
Ta peab suutma prognoosida oma sektoris turu arengut vähemalt kolme aasta võrra ette, leidma kanalid ja mõjutusvahendid nõudluse kasvuks oma toodete osas.
See inimene on mootoriks ja energiaallikaks firma strateegilisel planeerimisel ja eesmärkide elluviimisel.
Lisaks neele nõudmistele peaks turundusjuht olema kõrge pingetaluvusega, leidlik, veenev, hea vaistuga, kiiresti mõtlev ja järjekindel. Turundusjuhid on tihti karismaatilisemad, tuntusejanulisemad ehk n-ö primadonna-tüüpi töötajad.
Autor: Heli Zilensk