Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kahjust tuleb kindlustusele viivitamatult teatada
Ergo Kindlustuse ASi kahjukäsitleja Aleksei Kargin selgitas, et kui kauba omanikul on sõlmitud veosekindlustusleping, siis kahju ilmnemisel tuleb sellest viivitamatult teatada oma kindlustusseltsi vastava ala töötajale ning teha saatelehele vastavad märkused. Kindlustusseltsi töötaja hindab olukorda ja annab edasised juhised, kas vaatab kahju ise üle või kaasab eksperte. ?Teine asi, mis tuleb teha, on kirjaliku kahjuteatise esitamine vedajale või vedaja esindajale ehk agendile hiljemalt kolme päeva jooksul alates kauba kättesaamist, et tagada kindlustusseltsi regressiõigused,? lisas Kargin.
Tüüpiline viga siin on Kargini sõnul see, et kahjust ei teatata vedajale kirjalikult ettenähtud tähtaja jooksul. Teiseks loodetakse, et kahju korvab vedaja vastutuskindlustusandja ning seetõttu hakatakse tihtipeale vaidlema vedajaga ning kahjust ei anta teada veost kindlustanud seltsile.
Kindlustustingimuste kohaselt makstakse hüvitis Kargini andmeil 10 päeva jooksul alates juhtumi käsitlemiseks vajalike dokumentide saamisest. ?Reeglina, kui tegemist on veosekindlustusega, makstakse hüvitis välja üpris ruttu, nädala või kahe jooksul sõltuvalt kahju suurusest ning juhtumi keerukusest,? selgitas Kargin. ?Võib tekkida viivitusi, kui kliendil ei ole esitada teatuid dokumente või juhtumit menetlevad uurimisorganid.? Lisaks võib viivitusi tekkida, kui müüja, kes on sõlminud enda kasuks veosekindlustuslepingu, on saanud ostjalt kauba eest raha kätte ning riskid läksid müüjalt üle ostjale enne kahjujuhtumi toimumist. Siis puudub müüjal kindlustushuvi.
Probleemide vältimiseks soovitab IF Kindlustuse veosekindlustuse tootejuht Vadim Paltmann suhtuda lepingu täitmisse hoolikalt. ?Tüüpiline on, et lepingut ei loeta ja sellesse ei süveneta, suhtutakse arvamusega, et kui mingi leping on, küll siis mingit raha ikka saab,? selgitas Paltmann.
ASi Inges Kindlustus projektijuht Hannes Olbrei lisas, et see paber, millele klient alla kirjutab, peab sisaldama kõike, mille eest ta oma vara tahab kaitsta.
Lisaks soovitab Paltmann kindlustusteenuse kliendil leida endale hea usaldusisik. ?Olgu see oma ihujurist või kindlustusagent, kel on kogemusi veosekindlustuse valdkonnas ja kes teab üht-teist transpordiõigusest,? lisas Paltmann.