Automüüja näitab end konverentsil

Tiit Reinart 10. märts 2004, 00:00

?See on üks paljudest turunduskanalitest oma toodete tutvustamiseks,? võtab Silberauto PR-juht Raivo Murde lühidalt kokku põhjuse, miks müüjad autosid konverentsidele toovad. Silberauto on osalenud mitmel konverentsil nii Mercedes-Benzi kui ka Chrysleriga. Eelkõige on konverentsi raames esitletud autosid, sõidutatud VIPe ning lepitud kokku ka proovisõite. Kui projekt tundub huvitav, ei välistata, et osaletakse ka edaspidi mõnel konverentsil.

United Motors on teinud koostööd Pärnu Konverentsidega aastatel 1999?2001, kus BMW oli juhtimiskonverentside ametlikuks autoks. BMW tookordne põhifunktsioon oli United Motorsi turundusjuhi Toomas Pärna sõnul peamiselt just välislektorite turvaline sõidutamine Tallinna ja Pärnu vahet. Konverentsi ajal proovisõite ei korraldatud, küll aga oli huvilistel võimalus vaheaegadel kontakteeruda BMW infopunkti töötajatega, saada teavet toodete ja ka hilisemate proovisõiduvõimaluste kohta.

2003. a septembris Eesti Konverentsikeskuse korraldatud Tartu juhtimiskonverentsil ?Tipp- ja keskastmejuht käsikäes? oli alternatiivsessioonil võimalik 14 juhil osa saada Eedo Raide läbi viidud BMW sõidukoolituse lühikursusest ?Ohutu sõidu tehnikad?.

Reklaamikonverentsil Wazzap 2003. a oktoobris korraldas United Motors konverentsi vaheaegadel osalejate vahel vigursõiduvõistluse Minidega. ?Valitud konverentsidel on olnud koos kontsentreeritud sihtgrupp ? Eesti tipptegijad, firmajuhid juhtimiskonverentsidel (BMW sihtgrupp), reklaami- ja turundustegijad reklaamikonverentsil (igati sobiv Mini sihtgrupp),? selgitab Pärna ürituste valikut. ?Konverentsimiljöö loob head võimalused vahetuks suhtluseks potentsiaalsete klientidega. Selge otseturundus,? väidab ta. Samas on konverentsikorraldajatega alati leitud moodused, kuidas pakutav reklaam toimiks konverentsi loomuliku osana, ei häiriks nn põhitööd ega mõjuks liiga pealetükkivana. Pärna sõnul on seni seatud eesmärgid ja ootused end õigustanud. Nii mõnedki konverentsidel saadud kontaktid on viinud müügini, paljud teadmatusest põhjustatud eelarvamused kummutatud.

Volkswageneid müüv Saksa Auto on kasutanud autode eksponeerimisvõimalust seni kahel konverentsil. Läinudaastastel Äripäeva juhtimiskonverentsil oldi esindatud Phaetoni luksmudeliga, Pärnu juhtimiskonverentsil sai laval näha aga Touaregi maasturit. Lisaks neile on Ehitaja ehituskonverentsil osaleja mappi lisatud Transporteri sõiduki tutvustus ja müügipakkumine.

?Konverentsiturundust on mõistlik seepärast teha, et konverentsi teemaga haakuvalt tuleb tihti kohale sarnaste huvide, elukutsete ja tunnusjoontega inimgrupp,? selgitab Saksa Auto huvi konverentside vastu turundusjuht Reigo Kuivjõgi. ?Näiteks juhtimiskonverentsidel käivad inimesed, kes teenivad üldjuhul tippjuhile omast kõrget sissetulekut ja on otsustajad oma ettevõtte autopargi soetamisel.?

Sestap on tegemist väga hea sihtrühmaga paljudele kaupmeestele, sealhulgas autokaupmeestele. Teiseks viibivad samad inimesed igal konverentsil kokku mitu head tundi, mille jooksul laval midagi visuaalselt huvitavat üldjuhul ei toimu. ?Seega neil ei ole seal eriti midagi vaadata ja nad on paratamatult oma pilkudega ilusa ja läikiva auto külge aheldatud,? väidab Kuivjõgi.

Mitte kõik autofirmad pole konverentsi turunduskanalina kasutanud. ?Oleme huviga jälginud teiste autofirmade analoogilisi katsetusi. Paraku on üpris raske leida vastust küsimusele, kas konverentsil auto näitamiseks tehtavad kulutused ja jõupingutused on võrdelises suhtes loodetud tulemusega ning kas samade turundusressursside kasutamine mingil muul traditsioonilisel viisil ei tagaks paremat efektiivsust sihtgrupini jõudmisel,? selgitab Info Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu, ?Meile on ebahuvitavad koostööprojektid ürituste korraldajatega, kui väljundiks on automargi logo trükireklaamis üritust toetavate kaubamärkide neljandas reas kolmandal kohal,? ütleb Lillipuu.

Samas ei välista Lillipuu, et kunagi mingil nende jaoks sobival üritusel Info Autot huvitavale sihtgrupile neile sobivas vormis sedalaadi reklaam tehakse. Lähema aja plaanides aga tema väitel konverentsiteema aktuaalne ei ole.

Ka Vilojett pole ühelgi konverentsil osalenud nii, et oleks olnud mõni Mazda väljas ja pakutud ürituse raames saanud proovisõitu teha. Turundusjuht Merje Niidumaa sõnul pakuti neile sel aastal osalemist turunduskonverentsil Password, kuid otsustati ära öelda. ?Iga osalemine on kulu ja kuna hetkel on prioriteedid mujale suunatud, siis otsustasime mitte pakkumisest kinni haarata,? selgitab Niidumaa.

Küll on aga osaletud erinevatel meelelahutusüritustel oma masinatega ja seal on pakutud ka proovisõite. Viimane oli suvel heategevuslik kontserttuur ?Hea tegu?, kus oldi väljas Eesti eri linnades vähemalt kolme Mazdaga. ?Selge on see, et nendel üritustel ei toimu automüüki kui sellist, vaid pigem on see enda meeleshoidmine,? räägib Niidumaa. ?Auto ostmine on emotsionaalne tegevus ja auto peab eelkõige välimuse poolest olema sümpaatne, silmale ilus vaadata.? Seejärel vaadatakse muid tegureid ? lisavõimalusi ja hinda. Sama kehtib näiteks kauplustes olevate autode näitamise kohta. Keegi ju otseselt ei müü, küll jääb auto igale kauplusesse sisenejale silma.

Autode kasutusõiguse andmist Vilojett eriti tihti ei kasuta. ?Konverentsidel on piiratud arv külastajaid ja küsitav on, kas neid hetkel huvitab üks auto,? võtab Niidumaa kokku. ?Ta tuleb ju üldjuhul teise eesmärgiga ja tihtilugu on inimesed ühed ja samad, kes käivad konverentsilt konverentsile.?

Samas möönab Niidumaa, et konverentsil ei peagi autot müüma, seal luuakse emotsiooni, auto jääb alateadvusesse. ?Kui tulu üritusest ületab kulu, siis on asi väärt. Kui ma saan näiteks sada kontakti, salongi tuleb pärast kümme inimest, viiele teeme pakkumise ja kaks ostab auto, siis on väga hästi,? ütleb ta.

  • Peeter Aatonen, Reklaamifirma Blue Group juhatuse esimees:
    Nii mõnedki autofirmad teavad hästi, mis inimeste sees toimub. Konverentsile ei tulda ju näitama tavalist autot, vaid erilist. On teada, et näiteks reklaami- ja kunstiinimestel ei ole standardset maitset ? sageli sõidavad nad näiteks Alfa Romeoga. Seega võib mingi jaotuse teha, millisele sihtgrupile millist autot esitleda. Seminaril auto esitlemine on suhteliselt väikeste kulutustega seotud. Sama tulemuse annab ehk tänavaplakati eksponeerimine aasta jooksul, kuid see läheb palju kallimaks.

Osalesin Minide slaalomisõidul Wazzapi vaheajal, kuna see oli hea lõõgastus. Kahju ainult, et ajalise piiratuse tõttu oli ka sõitjate arv piiratud.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 09:38
    Otsi:

    Ava täpsem otsing