Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kunstiakadeemia kolimine võib nurjuda

    Riigi Kinnisvara ASi (RKAS) juhatuse esimees Enn Teimann ütles, et kunstikooli kolimisel endisesse Patarei vanglasse on kaks takistust. ?Esiteks on osa ruumidest endiselt kasutuses vanglate haiglana ja teiseks on meil kunstiakadeemiaga vaidlus, kes ruumid renoveerib,? lausus Teimann.
    Praegu viibib Patareis sadakond haiget vangi ning enne kinnipeetavaile uue haigla ehitamist kunstiakadeemia Patareis tegutsema ei saa hakata. Justiitsministeeriumi vanglate asekantsleri Peeter Näksi sõnul võtab uue vanglahaigla rajamine aega vähemalt kaks aastat.
    ?Ainuüksi detailplaneeringu koostamiseks kulub vähemalt pool aastaks, lisaks läheb aega projekteerimishankele ja hoone ehitamisele,? märkis Näks. Ta lisas, et ministeeriumil on endiselt kava rajada vanglate haigla Viljandimaale Pärsti valda.
    Justiitsministeeriumi kava rajada haigla Jämejala pargi kõrvale kukkus looduskaitsjate vastuseisu tõttu eelmisel aastal läbi.
    Teimanni sõnul pole kunstiakadeemia rahul valitsuse korraldusega, mis näeb ette, et kunstiakadeemia tarbeks renoveerib Patarei ruumid RKAS, kelle omandusse Patarei hooned kuuluvad. ?Akadeemia aga tahab neid ruume ise renoveerida,? märkis Teimann. ?Seni pole meie vaidlus paigast nihkunud.? Samuti tahab akadeemia Patarei hooneid enda omandusse.
    RKASi hinnangul läheks Patarei ruumide renoveerimine maksma 300?400 miljonit krooni, lisaks kuluks hoone ülalpidamiseks aastas kümneid miljoneid kroone.
    Kunstiakadeemia rektori Ando Keskküla kinnitusel aga läheb kolimisprojekt koos ruumide remondiga maksma tunduvalt vähem ehk 180?200 miljonit krooni. Kolmandiku sellest maksaks akadeemia oma kinnisvara müügist, kolmandik tuleks riigieelarvest ning kolmandik Euroopa Liidu struktuurifondidest. ?Euroopast saaks raha siis, kui ka riik näitaks soovi seda projekti rahastada, praegu aga valitsuse selge tahe puudub,? märkis Keskküla.
    Rektor lisas, et esialgu akadeemia Patareisse kolimise mõttele veel vett peale ei tõmba, kuid ruumiprobleemi lahendamiseks arendab kool edasi ka teist projekti ehk Tartu maanteel asuva praeguse peahoone ümberehitamist.
    Merekindluseks ehitatud Patarei vangla ruumid on seni sellises seisukorras, nagu nad pärast vangide mujale kolimist 2002. aasta detsembris jäid. ?Tühjana ja kasutuseta seisvad ruumid käest ära ei lähe, sest katus on korralik ning ehitis võimas,? kinnitas Teimann.
    Keskküla sõnul aga ähvardab oht, et Tallinn saab Tondi ja Rotermanni varemetele Patarei kasarmute näol veel ühed lisaks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.