Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väliskaubanduse puudujääk suurenes

    Eelmisel aastal suurenes väliskaubanduse puudujääk veelgi, teatas Statistikaamet.

    Eesti väliskaubanduse aastakäive põhikaubandussüsteemi järgi oli 2003. aastal 152,2 miljardit krooni, sellest eksport 62,5 miljardit krooni (41%) ja import 89,7 miljardit krooni (59%). Kaubavahetuse bilansi puudujääk oli 27,2 miljardit krooni (2002. aastal 22,5 miljardit krooni).
    2002. aastaga võrreldes suurenes väliskaubanduse aastakäive 12%, eksport suurenes 10% ja import 13%.
    Suure osa ekspordist moodustab taasväljavedu pärast töötlemist Eestis ja impordist ajutine sissevedu töötlemiseks taasväljaveo kohustusega. Siiski vähenes mõlema tolliprotseduuri osatähtsus 2003. aastal jätkuvalt.
    2003. aastal eksporditi kaupa 153 riiki ja imporditi 176 riigist pärit kaupa. 64 riigiga oli kaubandusbilanss positiivne. Euroopa Liidu riikide osatähtsus ekspordis oli 68% (2002. aastal samuti 68%) ja SRÜ riikide osatähtsus 6% (2002. aastal 5%). Euroopa Liidu riikide osatähtsus impordis oli 54% (2002. aastal 58%) ja SRÜ riikide osatähtsus 15% (2002. aastal 10%).
    Ekspordis olid 2003. aastal kümme suuremat partnerriiki samad, mis 2002. aastal. Tunduvalt suurenes eksport Soome (2,1 miljardi krooni võrra), Rootsi (0,8 miljardi krooni võrra), Saksamaale (0,5 miljardi krooni võrra) ja Venemaale (0,5 miljardi krooni võrra). Vähenes väljavedu Suurbritanniasse (0,1 miljardi krooni võrra).
    Kümne suurema impordipartneri hulgast langes 2003. aastal välja Poola ning tema asemele tuli Ukraina. Tunduvalt suurenes kauba sissevedu Ukrainast (2,8 miljardi krooni võrra), Venemaalt (1,8 miljardi krooni võrra), Saksamaalt (1,2 miljardi krooni võrra) ja Soomest (0,7 miljardi krooni võrra). Oluliselt vähenes vaid import Itaaliast (0,9 miljardi krooni võrra).
    2002. aastaga võrreldes suurenes peamiselt masinate ja seadmete (1,5 miljardi krooni võrra), metalli ja metalltoodete (0,9 miljardi krooni võrra), puidu ja puittoodete (0,8 miljardi krooni võrra), keemiatööstuse tooraine ja toodete (0,7 miljardi krooni võrra) ning mööbli ja muude tööstuskaupade (0,7 miljardi krooni võrra) väljavedu. Eksport ei vähenenud oluliselt üheski kaubagrupis.
    Impordis suurenes peamiselt transpordivahendite (4,8 miljardi krooni võrra), masinate ja seadmete (1,4 miljardi krooni võrra), metalli ja metalltoodete (1,1 miljardi krooni võrra) ning keemiatööstuse tooraine ja toodete (0,7 miljardi krooni võrra) import. Sissevedu ei vähenenud oluliselt üheski kaubagrupis.
    2003. aastal jäi taasväljavedu tolliladudest peaaegu eelmise aasta tasemele. Import tolliladudesse veidi suurenes. Tolliladudesse paigutatakse peamiselt põllumajandussaadusi ja toidukaupu, masinaid ja seadmeid, mineraalset kütust, transpordivahendeid, metalli ja metalltooteid.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.