Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nissani uudismudelid muutusid odavamateks ja säästlikemateks
Nissani kaks uuendust ei muuda ehk tänavapildis kuigi palju, küll aga toovad kergendust potentsiaalse autoostja rahakotile. Primera sai soodsama hinnaga diiselmootori, mis eelkäijast lisaks ka säästlikum, erilist võimsusevahet seejuures aga ei ole.
X-Trail muutus pisut ka välimuselt, sisemus sai mitmeid uuendusi, baasvarustus täienes ning senine 2,2-liitrine diiselmootor muutus võimsamaks. Hind sealjuures aga mitte ei kasvanud, vaid taas kahanes nagu Primeralgi.
Nissan Primera diiselmootoriga versioon oli siiani suhteliselt kallis. 2,2-liitrine ja 126 hj mootoriga auto maksis ligi 330 000 krooni, mis võrreldes konkurentidega polnud just kõige ahvatlevam. Nüüdsest on Primera saadaval Renault?lt pärit 1,9-liitrise diiselmootoriga, millel võimsust vaid 6 hj vähem, kuid seevastu dünaamika osas pole mingit tuntavat vahet. Kütusekulu on madalam ning hind alanes pea mitmekümne tuhande krooni jagu.
Auto on saadaval 6käigulise manuaalkäigukastiga, mis maanteesõidul püsib sõltuvalt kiirusest 2000 pöörde juures minutis, keskmiseks kütusekuluks teeb selline sõit vaid 4,8 liitrit 100 km kohta. Keskmiseks kuluks koos linnasõiduga tuleb 5,7 liitrit 100 km kohta ja kui esialgu toimub proovisõit linnas, siis maaanteele minnes võib läbida sadu kilomeetreid, ilma et pardakompuutri näidatav veel läbitava kilometraa?i hulk langeks. Pardaarvuti arvestab läbida jäävat kilomeetrite arvu vastavalt keskmisele kulule ja see hakkab maanteesõidul pidevalt langema. Nõnda näitab Tallinnast välja sõites pardaarvuti, et sõita saab veel 380 km, pärast 250 kilomeetri läbimist näitab arvuti aga, et sõita saab veel 378 km. Reaalsuses ei ole selle autoga mingi ime läbida ka 1200 km, sest kütusepaak mahutab 62 liitrit. Pärast ca 550 km läbimist proovisõidul on kütusepaagis alles enam kui kolmandik. Diisli müra on meeldivalt hästi summutatud ning ehkki vahe bensiinimootoriga on endiselt tuntav, ei häiri see üldse. Tegemist on baasvarustuses autoga ehk Primera Visia versiooniga, millel olemas automaatne kliimaseade, ekraaniga pardaarvuti, esimesed elektriaknad, CD-mängijaga audiosüsteem, neli turvapatja ja külgmised turvakardinad. Kui arvestada konkurente ja nende baasvarustust, siis on 310 900kroonine baashind sedaankerega auto kohta igati konkurentsivõimeline. Odavam sama varustusega auto on ehk vaid Renault Laguna.