Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaapanit avastama
Euroopa Liidu laienemisega avaneb Eesti jaoks rida Jaapanile suunatud eksporditoetusprogramme. Eesti ettevõtted saavad osaleda programmides:
- Executive Training Program (ETP)
www.etp.org/japan/japintro.htmETP on firma- ja kesktaseme juhtidele mõeldud 18kuuline programm, mis koosneb intensiivsest keeleõppest ja praktiseerimisest Jaapani firmas või ametiasutuses. Keeleõpe kestab 12 kuud keeltekoolis Tokios, elatakse jaapani perekonnas. Paralleelselt toimuvad seminarid Jaapani äritavade ja -keskkonna kohta. Rangeid nõudeid eriti pole (peab olema ELi kodanik, kasuks tuleb inglise keele oskus; eelnev jaapani keele oskus pole nõutud). Eelkõige oodatakse kandidaatidelt selget visiooni, kuidas ETP firma arengule kaasa aitab, millist lisandväärtust toodab. Programm on alatäituvusega. Tavaliselt hirmutab pikk kestus ? 1,5 aastat; firmadki on tõrksad oma töötajaid õppima laskma. Stipendium on 400 000 jeeni (ca 48 000 kr) kuus. Kandidaatide sõelumisega tegeleb rahvusvaheline personaliotsingufirma SHL Consultant.
?Gateway to Japan? eesmärk on parema ettekujutuse saamine Jaapani turust, julgustades Euroopa ettevõtjaid tulema Jaapanisse. Nädalane kampaania sisaldab ülevaadet mingist sektorist ja Jaapani äritavadest, ärikohtumisi potentsiaalsete partneritega ja messi. Seminare-messe finantseerib Euroopa Komisjon. Prioriteetsed sektorid on tervishoid (sh kosmeetika), IT, ehitusmaterjalid, sisekujundus, noorte mood, keskkonnatehnoloogia, joogid ja toiduained. Eelistatud on väike- ja keskmise suurusega ettevõtted ? vähem kui 250 töötajat, aastakäive alla 40 mln euro ?, kes plaanivad siseneda Jaapani turule.
Programmi koordinaatoriks Eestis saab tõenäoliselt EAS.
Autor: Argo Kangro