Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rheinland-Pfalz ? aken Euroopasse
Mõeldes Saksamaast kui turust Eesti eksportööridele, meenub paljudele esmalt hansalik Põhja-Saksamaa või tööstusregioonid Nordrhein-Westfalen ja Baieri. Kuid arvestades maa suurust ja kirevust, tasub rohkem tähelepanu pöörata väiksemaile liidumaile, mis on perspektiivikad nii siseturu kui strateegilise asukoha tõttu Euroopa südames.
Saksamaal on sellised liidumaad Rheinland-Pfalz ja Saarland, mis on osa suuremast nn x-regioonist (piirkond sisaldab Rheinland-Pfalzi ja Saarlandi liidumaid Saksamaal, Lorraine?i ehk Lotringi Prantsusmaal, Vallooniat Belgias ja Luksemburgi). Selline Euroopa mõistes keskne asukoht peaks tegema need alad ahvatlevaks asukohaks, kus partnereid leida ning turge hõivata.
Rheinland-Pfalz on Saksamaal juhtival kohal töötleva tööstuse produktiivsuse osas. Tähtsamad majandusharud on keemiatööstus (sh BASF), metallitöötlemine ning masina- ja autotööstus (Opel, DaimlerChrysler). Mis peaks Eesti ettevõtjaile eriti sobima, on väike- ja keskmise suurusega ettevõtete kõrge osakaal Rheinland-Pfalzi majanduses: üle 80% tööjõust töötab alla 500 töötajaga firmades ja paljud neist on mitmendat põlvkonda perefirmad. Majandus on tuge-valt orienteeritud väliskaubandusele, olles 42 protsendiga Saksamaa liidumaadest 3. kohal ekspordi osakaalus SKTst. Seega annab partnerlus liidumaa firmadega eesti ettevõtjale hea võimaluse eksportida kolmandate riikide turgudele. Lisaks kuulub Rheinland-Pfalz viie Euroopa Liidu regiooni sekka, kus on kõrgeim töövõtjate osakaal kõrgtehnoloogia vallas. Nt USA marsikulguri Sojourner alfa-prooton-spektromeeter valmistati Max Plancki Instituudis Mainzis.
Suhete arendamiseks Balti riikidega on Rheinland-Pfalzi majandusministeerium loonud Balti Informatsioonibüroo Frankfurt-Hahni lennujaama juures, kus Eestit esindab Eesti Väliskaubanduse Liidu töötaja. Liidumaal on kavas veelgi aktiivsemalt tutvustada ärivõimalusi ELi uute liikmesriikidega oma ettevõtetele. Nt toimub 23.?24. aprillil Trieris väliskaubandusfoorum ?Enter New Europe? koos kontaktbörsidega uute ELi liikmesriikide ning Rheinland-Pfalzi (kuid ka Saarlandi, Luxemburgi ja Lotringi) ettevõtetega. Eesti Väliskaubanduse Liit korraldab selleks ajaks kaubandusmissiooni Saksamaale, mis sisaldab osalemist väliskaubandusfoorumil.
Autor: Oliver Loode