Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Efektiivne kliendihaldustarkvara aitab kasumit suurendada
Firma põhieesmärk on kasumi teenimine. Selle aluseks on hästi toimiv müügisüsteem ja kliendisuhete efektiivne haldamine. Püüan kirjeldada kliendisuhete halduseks sobivat tarkvara. Kliendihaldus tähendab üldisemalt seda, kuidas ettevõttes toimub klientide andmete säilitamine ning kliendisuhete hoidmine. Olemasoleva kliendiga müügitehinguni jõudmine on palju tõenäolisem kui uue kliendiga. Kliendihaldus annab vastused küsimustele, kuidas säilitatakse klientide ja kontaktide andmeid, kas ja kuidas toimub vihjete ja müügivõimaluste töötlemine, kellele ja millal tehakse pakkumisi. Samuti kuulub kliendihalduse alla ka müügiprotsesside monitooring ehk jälgimine. Kliendihaldustarkvara peab sisaldama klientide moodulit, kontaktide moodulit, toodete ja/või teenuste moodulit, vihjeid ja võimalusi ning raporteid müügiprotsesside monitoorimiseks. Kaasaegsed kliendihaldustarkvarad sisaldavad vahendeid ka vihjete konverteerimiseks ?võimaluseks?, ?kliendiks? ja ?kontaktiks?. Müügiprotsessi käigus tekkivad dokumendid ja sõnumid talletatakse dokumendihalduse vahenditega.
Dokumendihaldus tähendab ettevõtte asjaajamist ? kas siis paberkandjal või elektrooniliselt. Dokumendi- ja sõnumihalduse aluseks on ettevõtte asjaajamiskord. Elektroonilise dokumendihalduse korral salvestatakse dokumendid ja metainfo andmebaasi, paberkandjate puhul toimikutesse. Elektroonilise dokumendihalduse tarkvara peaks katma kogu dokumendi elutsükli ? dokumendi loomine, menetlemine, arhiveerimine ning lõpuks hävitamine. Dokumendihaldustarkvara peaks sisaldama kirjade registreerimise võimalust, dokumentide loomise ja haldamise võimalusi, digitaalset arhiveerimist ning digitaalset allkirjastamist.
Grupitöö ettevõttes sisaldab ülesannete teistele isikutele omistamist, kalendrit ressursside haldamiseks, e-posti ja sõnumivahetust, arutelusid ja foorumeid ning küsitlusi. Grupitöö alla kuulub ka menetlemine ning delegeerimine. Grupitöö tarkvara sisaldab vähemalt e-posti klienti, tööülesandeid, kalendrit ning arutelude ja foorumite moodulit.
Ettevõtte infosüsteem tähendab kogu ettevõtet hõlmavat ühtset tarkvarakeskkonda, mis hõlmab nii kliendihaldust, dokumendihaldust kui ka grupitööd. Enamasti koostatakse ettevõtete infosüsteemid erinevate tootjate loodavatest programmidest, millega võivad kaasneda ühilduvuse probleemid ning eri tarkvarade omavahelise liidestamise küsimused. Ettevõtte infosüsteemi ülesehitamisel peaks eelistus olema sellisel tarkvaral, mis katab enamiku ettevõtte vajadustest.
Autor: Ingmar Pappel