Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suurfirma teenib laste toetamise pealt suurt tuntust
Enamik suurfirmasid on toetanud lastehaiglat. Kõik loodavad lastega ? väga emotsionaalne valdkond ? oma nime tuntuks teha. Kiire populaarsus, kuna lapsed lähevad kõigile korda. Kahjuks ei anta endale aru, et pole ehk mõtet olla lastehaiglale 32. toetaja. Võiks valida mõne teise sotsiaalvaldkonna, kus oleks palju lihtsam saada toetajate esiotsa.
Väide, et ettevõtted on kinni vanades lepingutes, sai kinnitust Põhja-Eesti Verekeskuse poolt läbi viidud sponsorite otsingus. Kuna Eestis on probleeme doonorivere varu stabiilsena hoidmisega, otsustati läbi viia doonorluse sotsiaalreklaami kampaania. Selleks aga polnud verekeskusel raha ning pöörduti kokku 150 ettevõtte poole koostööettepanekuga. Lisaks käidi rääkimas oma olukorrast ja tutvustati ideed. Kirjad läksid nii suurtele pankadele kui ka väikestele eraettevõtetele.
Kuigi küsitud summa polnud suur, mitte üle keskmisest tsipake suurema kuupalga, saatsid rahakad suurettevõtted standardvastuse, et nende sponsorluseelarve on juba täis.
Raha andsid aga need, kelle puhul küsijad mõtlesid, et ehk neil polegi anda.
Löfbergs Lila toetab verekeskust näiteks juba viiendat aastat ja annetab iga kohvipaki pealt väikese summa doonorlusele Eestis.
Firmad võiksid leida uusi sotsiaalvaldkondi, mida toetada ja millega oma toode või bränd siduda.
Välismaal on firmadele auasi doonorlust toetada, meil mõistavad seda vähesed. Doonorlusega saavad ennast siduda ainult eetilisest aspektist väga puhta mainega firmad.
On päris palju valdkondi, millel on seos doonorlusega ? näiteks autotootjad. Nad saaksid ideaalse võimaluse näidata oma kliendile end vastutustundliku tootjana. Kuid vastas ainult üks selle valdkonna ettevõte.
Enamik verekeskuse toetajaid propageerib nüüd ka oma firmas doonorlust ? korraldatakse doonoripäevi ja räägitakse teemast oma klientidele, sõpradele ja siselehes.
Verekeskus usub, et firmad teevad kasuliku otsuse, kui toetavad sotsiaalreklaami. Loodetavasti saavad firmad mitmekordset kasu oma investeeringust.
Autor: Katre Plaan