Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tehke rohkem lapsi!
Üldjuhul mind ei huvita absoluutselt auto hingeelu ja mingi tehnika võime minu staatust tõsta/langetada. Auto valisin arvestades inimeste ja kraami hulka, mida peab saama punktist A punkti B toimetada. Seega ei eruta mind enamasti autohulludele suunatud reklaam ? see ei räägi minuga. Saksa Auto on aga suur erand.
Sisuliselt hinnasõnum (uuenenud mudel on eriti hea hinnaga) on esitatud päevakajaliselt, heas mõttes eestimaiselt, isegi aateliselt. Tekib tunne ja see on suur asi.
Autoreklaam väljub ettevaatlikult tehnikamaailmast. See on reklaam, mis kusagil kuklas ütleb: sa oled normaalne inimene, ela, ela täiega, ja jäta kõik muud, vähemalt autoga seotud mured meile.
Ja just nii paljudele ka meeldib. Titepildil on kaks sõnumit: kindlustunnet pakkuv, teatavat vastutust deklareeriv ja lisaks, et Sharan on uuesti sündinud. Toode ise pole pealetükkiv, enamik reklaamipinnast pannakse inimkontakti loomise teenistusse. Laps on pereauto kontekstis trafarett, reklaamis aga jõuab särtsakas pealkiri banaalsust vältida.
Muidugi poleks ma eestlane, kui üldse ei iriseks. Mäletades aastatetagust BMP DDB Londoni büroo Volkswagen Polo L hinnakampaaniat Inglismaal, kus saadi hakkama peaaegu ilma sõnadeta, on tubli Eesti toode tekstiga selgelt üle koormatud. Minu andmetel on autoriteks Saksa Auto oma inimesed, kes vormistusel kasutanud vabakutselisi professionaale. Püssirohtu tundub jaguvat, hea agentuuri kogemus aga annaks lisaväärtust.
Autor: Marko Kekishev