Üks suhtlustarkvara mitme erineva asemel

Elen Kiisler 16. märts 2004, 00:00

Sõnumside ehk suhtlustarkvara on saanud tavaliseks nagu e-post. Paljudest internetti ühendatud arvutitest võib täna leida koguni mitu sõnumsideprogrammi. MSNi kasutatakse Windows Messengeri või MSN Messengeri abil, ICQ tarbeks installeeritakse ICQ Lite või ICQ Pro või avatakse hoopis veebipõhine klientprogramm. Mõnest arvutist vaatavad vastu ka Yahoo Messenger ja AIM või näiteks Poolas populaarne Gadu-Gadu klientprogramm.

Mitme sõnumsidetarkvara haldamine võib kujuneda ebamugavaks. Arvutisse sisse logides peab ootama, kuni kõik sõnumsideprogrammid käivituvad, koosolekule või lõunale minnes on vaja end igal pool eraldi eemalolevaks märkida ja kui suhtlemisest isu täis saab, tuleb programmid ükshaaval sulgeda ja hiljem taasavada. Lisaks nõuab mitme eri tarkvara töös hoidmine arvutilt rohkem ressursse. Tegelikult aga ongi võimalik hakkama saada ühe programmiga, ilma seejuures suhtlusringi ühe sõnumsidevõrguga piiramata. Lahenduseks on universaalsed sõnumsideprogrammid, mis lubavad kasutada eri sõnumsideprotokolle korraga. Võrdluseks võib tuua e-postivahetustarkvara, mis võimaldab lugeda üheainsa programmi vahendusel kasutaja eri aadressidele saabunud e-posti.

Populaarseimad ja võimalusterohkeimad mitut protokolli toetavad sõnumsideprogrammid on Trillian ja selle täiustatud tasuline versioon Trillian Pro, millele sekundeerivad avatud lähtekoodiga tasuta Gaim ja Miranda. Valik pole siiski nendega piiratud ? alternatiivide hulka kuuluvad näiteks MyJabber, Easy Message Express, Jabber Instant Messenger, Global IM. Eemale võiks hoida laialt levinud Odigo?st, sest selle installeerimise käigus sokutatakse arvutisse ka nuhkvara nimega Cydoor.

Mitut protokolli toetavatel sõnumsideprogrammidel on ka miinused. Kellele on oluline hääl- ja videosuhtlus, tasub jääda spetsiaalprogrammi (MSN Messenger, Yahoo Messenger jms) juurde, ükski universaalsetest programmidest seda veel ei paku (vaid tasuline Trillian Pro sisaldab Yahoo veebikaamera tuge). Samuti ei paku universaalprogrammid kõiki spetsiaalprogrammide võimalusi, seega tuleks internetis suhtlejal enne tarkvaravahetust selgeks teha, millised sõnumside võimalused on talle olulised. q

  • Rene Mitt, Samsungi esindaja Eestis:
    Kasutan umbes aasta igapäevaselt MSNi, mis on minu arvates hetkel parima lahendusega. Peamiselt suhtlen selle abil kolleegidega. Faile vahetan harva, proovinud olen ka veebikaameraga suhtlust, see on päris mugav. Peamine mure on ainult see, et neid on vähe, kellel on veebikaamera ja seepärast enamasti jääb veebikaameraga suhtlus ära. Samsungi partneritest kasutavad suhtlustarkvara igapäevaselt GNT, ELKO, ML Arvutid ja Sandman. Kolleegidest kasutavad mõned, kuid need, kes kasutavad MSNi, teevad seda samuti iga päev. Samsungil on ka välja töötatud oma suhtlustarkvara, mida kasutatakse ettevõttesiseselt, aga väliseid kontakte ei saa sinna lisada. Minu vend kasutab suhtlustarkvarast Trilliani. Olen temaga suhelnud MSNis isegi siis, kui ta oli Statoili autopesulas ja pesi parajasti autot. Ta kasutab mobiiltelefoni Sony Ericsson P800, mis sisaldab samuti suhtlustarkvara. Mobiiltelefoniga on ülimugav suhtlustarkvara kasutavate sõprade või kolleegidega suhelda, see on mugavam ja odavam SMSist. Tema soovitab suhtlustarkvarasid TipicME ja IM+.

  • Reigo Kuivjõgi, Saksa Auto reklaamijuht:
    Kasutan üle aasta MSNi, enamik minule vajalikest inimestest eelistab suhtlemiseks just seda tarkvara. Peamiselt kirjutan MSNis ja vahetan faile. Minu MSNi kontaktidest on veerand tööalased kontaktid, ülejäänud on sõbrad, tuttavad ja sugulased. Läbi MSNi ajan asju poolte igapäevaselt vajaminevate kolleegidega. Koostööpartnerite puhul on see protsent oluliselt väiksem, kuid nende partneritega, kellega suhtlen kõige sagedamini, oleme rakendanud MSNi keskkonna, et omavahelisi kiireid küsimusi lahendada. Saksa Autos kasutatakse suhtlustarkvara tööalaselt küll, kuid tegemist ei ole ametlikult juurutatud sidepidamisvahendiga. Nende kolleegidega, kes on end eraviisiliselt MSNi võrku liitnud, kasutatakse ka tööalaseks suhtlemiseks tihti seda kanalit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:38
Otsi:

Ava täpsem otsing