Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vältige lauset "Pole probleemi"
Pole probleemi ? sõnaühend, mis näitab, et inimesed keskenduvad tavaliselt probleemide otsimisele. Siin ei ole tegemist konkreetsete probleemidega, vaid just nimelt nende otsimisega. Kuna mõtetes probleemi ei leitud, siis on selle sõnaühendi kasutamine teatud mõttetegevuse järeldus. Selline harjumuslik igapäevane väljend segab koostöövõimaluste nägemist, kuna mõtetes keskendutakse probleemide otsimisele.
Näiteks klient küsib: ?Kui me soovime hakata teiega koostööd tegema, kas me saaksime siis teie käest maksusoodustusi??
Müüja vastab: ?Loomulikult, pole probleemi.?
Klient võib tajuda, et see võib tegelikult mingit probleemi tähendada, sest miks müüja räägib mingist maksusoodustuse probleemist. See avaldab umbes samasugust mõju kui lause: ?Palun, ärge mõelge triibulisest elevandist!? Tahes-tahtmata hakkab silmade ees jooksma triibuline elevant.
Kuna parem on olla veendunud, et firma saab oma klientidele pakkuda ka maksusoodustust, võib sellisel juhul küsida: ?Millist soodustust te soovite?? Seda vastust saab võrrelda müüjafirma võimalustega ja siis ka paremini kokkuleppele jõuda.
Kui müüjafirma ei saa pakkuda kliendile soodustust, mida ta soovib, võib see välja näha nii: ?Me saame soodustust pakkuda alates 200 kaubakilost. Kuna teie tellimuse puhul on tegemist väikese kaubakogusega, siis meie transpordikulud kasvavad väga suureks.
Seetõttu saan teile soodustust pakkuda siis, kui tellite vähemalt 200 kg. Kas te olete nõus tellima 200 kg kaupa?? Nüüd on klient valiku ees ja ta valib selle, mis tema jaoks on kasulikum.
Autor: Anneli Salk