Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autofirmad otsivad Motorexile alternatiivi

    Tuleval nädalal Tallinnas uksed avaval autonäitusel Motorex 2004 on enamik Eesti automüüjatest oma uudistoodetega väljas, kuid üsna mitmed on otsustanud näitusel mitte osaleda. Kõik mitteosalevad firmad toovad peapõhjusena välja liigsuure investeeringu näitusel osalemisse ehk pinna üüri, stendi kujundusse jms, mis ei pruugi end näituse ajal saadavate kontaktide näol tagasi teenida.
    Näitusest jääb kõrvale ka varasematel aastatel suurimat pinda rentinud AS Info-Auto, kes esindab Eestis ühtekokku kolme automarki ? Ford, Volvo ja Land Rover ?, alates märtsi lõpust lisandub loetellu ka Jaguar.
    ?Motorex on oma eksistentsi vältel saanud kindlasti väga tugevaks kaubamärgiks Eestis ja Info-Auto on oma väljapanekuga Motorexil osalenud selle algusaastatest peale kuni 2003. aastani (erandina 1997, kus suurem osa automüüjaid näitusest kõrvale jäi). Siiski tundub, et Motorexi kõrgaeg on mööda saanud ja 1998. aasta külastatavuse taset ? 62 200 ? enam ei lööda,? põhjendas näitusest kõrvalejäämist ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu.
    Tema hinnangul võib üheks külastajate arvu vähenemise põhjuseks olla asjaolu, et autofirmad on viimaste aastate jooksul rajanud üle Eesti hulgaliselt kõrgetasemelisi müügisalonge, mistõttu väljastpoolt pealinna näitusele tulevate huviliste hulk on hakanud kokku kuivama. Samuti on Eesti autoostja saanud märksa teadlikumaks ning oskab vajalikku infot teda huvitavate mudelite kohta ammutada ka muudest ja käepärasematest allikatest, kui seda on autonäitus.
    ?Need ajad, kus Motorexil osalemise edukust arvestati näitusel sõlmitud ostu-müügilepingute arvu järgi, on tänaseks pöördumatult möödas,? lausus Lillipuu, kes ei usu eriti senise Eesti autonduse tippsündmuse helgesse tulevikku. ?Näitusefirma praeguse hinnapoliitika juures ei julgeks ma ka kõige parema tahtmise korral prognoosida Motorexi elujõulisust tulevikus.?
    Eesti rahvas aga vajaks oma autonäitust. ?Autofirmad on juba mõnda aega otsinud alternatiive, kus ekspositsioonipind ja selle kvaliteet ning hinnatase kui üks olulisemaid faktoreid oleks enam vastavuses tegelike võimaluste ja vajadustega,? tunnistas Lillipuu, kelle hinnangul oleks ühe tõsisema potentsiaalse näitusekohana Rocca al Mare suurhall ja sellega külgnevad jää- ja tennisehall. ?Hea tahtmise, professionaalsete messikorraldajate ja kõikide osapoolte kokkuleppele jõudmise korral võiks see ala olla vägagi arvestatav autonäituse läbiviimise paik.?
    Sama meelt on ka üks suurima käibega automüüjaid Eestis, AS Veho Eesti, kes otsustaski tänavuse Motorexi ajal, 25. märtsil korraldada ise Saku Suurhallis suure autopeo, ja veel mitmed teisedki automüüjad.
    ?Alternatiiv Saku Suurhallis võiks täiesti kõne alla tulla, seda mõistagi eeldusel, et korraldajatel oleks elementaarsemgi arusaam mõistlikust rendisummast ja piletirahast, mida osalejatelt küsida,? nentis ASi Viking Motors Saabi müügidirektor Kalle Kuuspalu.
    Näituse korraldajad usuvad, et kogu problemaatika on paljuski ajakirjanduse võimendatud pseudoprobleem ja alternatiivne näitus ei ole eriti tõsiseltvõetav.
    ?Saku Suurhall oma piiratud pinnaga ei ole kindlasti mingi alternatiivne võimalus Motorexi sarnase autonäituse korraldamiseks. Kõikvõimalike telkide püstitamine suurhalli ümber Eurovisiooni lauluvõistluse malli kohaselt ei ole glamuurse autonäituse seisukohalt tõsine argument,? kommenteeris ASi Eesti Näitused arengudirektor Siimu Loogma.
    Tema sõnul on näituse korraldajad olnud alati paindliku hinnasüsteemiga. ?Meie hinnapoliitika Motorexil on olnud ja on ka praegu jätkuvalt paindlik ning kompromissialdis. Hinda kui instrumenti ei ole kunagi kasutatud kellegi näituselt eemaletõrjumiseks, vaid vastupidi ? näitusele toomiseks. Usun, et seda ei saa vaidlustada ükski näitusel osalev autofirma,? lausus Loogma, kelle sõnul on Motorexi pinnaüür viimase kuue aasta vältel tõusnud keskmiselt 3 protsenti aastas. Selle aluseks olevate erinevate kulutuste, nagu vesi, elekter, soojus, maamaks jms, kasv on Loogma sõnul olnud samal perioodil märksa kiirem. Hinnatõus ei ole tema väitel järginud ka inflatsiooni kasvutempot, vaid on sellest ilmselgelt väiksem olnud.
    Loogma kinnitusel on korraldajad AMTELi (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eestis Liit) liikmetele kohaldatavad soodushinnad osalejatega läbi arutanud ning lähtepositsioon osalemiseks on kõikidele autofirmadele sarnane. Tema hinnangul mängib autofirma osalemiskuludest märksa olulisemat rolli hoopis see, millise sagedusega, kui suurel pinnal, millise kujunduse ja millise lisateenuste mahuga üks või teine firma näitusele välja kavatseb tulla, rendihind on vaid üks osa kulutustest.
    ?Räägitakse aga ikka ja ainult pinnaüürist, õigemini selle suurusest,? nentis Loogma.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.