Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Motorex ? kas viimane suurem autonäitus?
Motorex kui näitus on kahtlemata Eesti jaoks vajalik ja see on leidnud oma koha Eesti rahva südameis. Tehnikahuvilistele on see aasta suursündmus, kuhu ikka minnakse, hoolimata suhteliselt suurest väljaminekust. Oleks ääretult kahju, kui see üritus peaks mingil põhjusel eestlaste jaoks hääbuma.
Ometi on juba mitu aastat järjest ilmnenud sellele viitavaid ohumärke. Tänavu õnneks tuleb näitus igati korralik, sest väljas on enamik automüüjaid ning äsja Genfis esitletud uudismudeleid on väljas koguni viis. Üle hulga aja saab Eestis näha ka pesuehtsat kontseptautot jne, jne. Aga mis saab tuleval aastal, kui näitus ei kuulu enam OICA kalendrisse? Üha enam on märgata autofirmade rahulolematust küsitava rendihinna suhtes ja nii mõnigi on vaikselt arvamust avaldanud, et tänavu võib olla tegemist viimase Motorexiga, kus väljas selline kogus autosid.
Ja ehkki korraldajad väidavad, et pinna rent tõuseb vähem kui kulutused sellele, peaksid korraldajad Äripäeva arvates oma suhtumist muutma. Juba on näitusele ?ei? öelnud mitmed suuremad automüüjad Eestis, kes varasematel aastatel on toonud välja kandva osa kogu väljapanekust. Need firmad esindavad ühtekokku 13 automarki, mille puudumine tänavuselt näituselt on kahtlemata oluliseks miinuseks.
Ka külastajate arv on kahanenud ja seda paljuski pileti kõrge hinna tõttu. Milliseks kujuneb külastajate arv tänavu, näitab aeg. Igatahes sai varasematel aastatel osta ka perepileti, enam seda võimalust ei ole. Neljaliikmeline perekond peab näitusele pääsemiseks käima välja 400 krooni. Võib ju tuua võrdluseks Genfi autonäituse, kus täiskasvanu pilet on päevasel ajal sama hinnaga kui meil, kuid nii lapsepilet kui ka õhtusel ajal sissepääs on soodsam. Näituse mastaapide vahe on aga kordades. Muidugi on korraldajatel selles osas õigus, et kui hakata sõitma Genfi, läheks see veel kümneid kordi kallimaks. Kuid siiski. Tõsiasi, et autofirmad on hakanud kaaluma alternatiivse näituse korraldamist, on tõsine ohumärk. Veho Eesti korraldab Saku Suurhallis oma peo ja enamik autofirmasid on selle poolt, et tulevikus hakatagi seal alternatiivset näitust korraldama. Juba on toimunud ka selleteemalised koosistumised, mis paraku polnud Saku Suurhalli poolt kuigi põhjalikult ette valmistatud ja kus autofirmad ei kujundanud veel mingit seisukohta. Kuid mõte automüüjatel liigub ja selge on see, et konkureerivast messist kaotaks eeskätt Motorex.
Autor: ÄP