Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pealinnas liiklemisele on parem mitte mõelda

    Tean vähemalt kaht inimest, kes on märtsis soetanud endale töölkäimiseks auto. Varem sõitsid nad bussiga ja olid oma eluga väga rahul. Nüüd aga ei suuda nad enam aru saada, mis toimub Tallinna ühistranspordi piletisüsteemis, ja enese alalhoiu instinkt sunnib oma nina sellesse jamasse parem üldse mitte pistma.
    Nende peamine elamine asub väljaspool Tallinna ja siin üüritakse vaid väikest korterit, kus saaks muretult oma töönädal mööda saata. 400kroonist kuupiletit ei ole enam lihtsalt mõtet soetada, sest sõita tuleb suhteliselt harva. Odavam tuleb tööl käia autoga. Mis sellest, et alles mõni aeg tagasi olid nad mõlemad paadunud bussisõitjad ja väitsid tulihingeliselt, et milleks linnas autot omada, kui buss viib ukse eest ja toob ukse ette. Ainult passi öösiti aknast välja ja muretse, et pätid autole kurja ei teeks. Nüüd on aga vähemalt kaks autot pealinnas jälle juures, justkui neid veel vähe oleks.
    Kelle huvides nõnda tegutsetakse? Pealinlaste? Vaevalt küll, sest eales varem pole nood tundnud end nii ebamugavalt kui praegu, joostes ühest kioskist teise, otsides tulutult oma ID-kaardile rakendust. Väljaspool Tallinna elavatele inimeste? Seda ammugi mitte, sest nüüd peavad nemad kaks korda kallima kuukaardi soetama. Linnakassale? Samuti vaevalt, sest suur osa inimestest on lihtsalt loobunud bussiga sõitmisest ja linnakassa jääb ilma sellestki, mis sinna varem laekus.
    Aga kellele siis? Ainsana turgatavad pähe kütusemüüjad, kes omale uusi kliente juurde saavad. Ehk ka liikluskindlustuse fond, kelle kassasse rohkem makse laekub. Enamat ei suuda küll välja mõelda. Pealinnas toimuv jääbki minu jaoks mõistatuseks.
    Seejärel raputan end justkui halvast unenäost üles, keeran autoraadio kõvemaks ja mõtlen millestki muust. Millestki ilusast! Sest aega mõelda ju on, kuna istun parasjagu Peterburi maanteel Susi hotelli juures liiklusummikus ja Tartu maantee ristini on istuda veel vähemalt kolmveerand tundi. Ja kui Ülemiste kaubanduskeskus ükskord valmis saab, võib ka mõne juturaamatu kaasa võtta, sest siis ulatub ummik mitu korda kaugemale. Ja kuna ka palju räägitud Smuuli tee pikendust Suur-Sõjamäele kõigi eelduste kohaselt niipea ei tule, rääkimata mitmetasandilisest Tartu maantee ristmikust, tuleb edaspidi hakata otsima omale tegevust, millega üha suurenevates liiklusummikutes istudes saaks meeldivalt aega sisustada. Või siis teine variant, pealinnast lihtsalt ära kolida.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.