Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Monitoride aktiivne müük hoiab arvutiturgu uinumast
Aasta teine kuu on tavaliselt suvekuude järel üks loiumaid, nii ka sel aastal ? enamik kaubagruppe näitas IT-turul väikest langustrendi, kuid võrreldes möödunud aastaga kasvas turumaht siiski ligi veerandi ja seda just monitoride toel.
Teistest paremini läks hoolimata uneajast IT-sektoris veel DVD-seadmete, vedelkristallekraanide, sülearvutite ja digikaamerate müük.
?Veebruar on alati olnud peale suvekuude üks kehvemaid müügikuid. Lisaks sesoonsusele mõjutab müüki veebruaris ka see, et kuu on tavalisest lühem,? kommenteeris GNT Eesti tootemarketingi direktor Ingrid Eha möödunud kuu käibetulemust. Uue trendina müüdi rohkem kõrvaklappe: ligi kaks korda rohkem kui jaanuaris. Erinevalt eelmise aasta trendist tegi Eha sõnul väikese hüppe ülespoole ka nõelprinterite müük. Nende müük on siiani pigem kahanevat trendi näidanud.
Käivet mõjutasid kõige rohkem monitorid (nii LCD kui ka CRT), lauaarvutid, sülearvutid, laserprinterid ja erinevad komponendid. Veebruaris tõi GNT turule uue brändi Avocent ja lisas tootevalikusse Linksysi tooted. Viimane on võrguseadmeid tootva Cisco tütarfirma.
Elko Eesti käive veebruaris kasvas 22% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
?Alates möödunud aasta septembrist ongi olnud tuntav Eesti arvutituru aktiviseerumine,? nendib Elko Eesti juht Erik Tuimann. ?See on mingil määral jätkunud ka pärast tavapäraselt tihedat neljandat kvartalit.?
Elko Eesti müüdavatest kaupadest andsid traditsiooniliselt suurima osa monitorid, protsessorid ja kõvakettad. Samuti on Elko Eesti käibes tublisti kasvanud Aceri sülearvutite müük.
TD Baltic (endine Tech Data) müüs selle aasta veebruaris 20% rohkem kui aasta tagasi. ?Kuna veebruari esimesel nädalal ei saanud me süsteemivahetuse tõttu praktiliselt midagi müüa, siis jäi käive oodatust väiksemaks,? lisab TD Balticu juht Kaur Lohk. ?Tundub, et turg kasvab kõvasti. Leedus ja Lätis on kasv samuti olemas.?
Kuigi IT-kaupade hinnad on aasta jooksul langenud ligi 10%, ennustavad hulgifirmad, et peagi asendub langus hinnatõusuga.
Kui vaadata Eesti internetiseerituse ja arvutiseerituse taset, oleme lõunanaabritest ees, kui aga turgude kasvu, siis pole Eestil millegagi hiilata hoolimata sellest, et arvutituru maht kasvas ka veebruaris.
Baltimaade ligi 5,465 mld kroonisest arvutikaupade turumahust kuulus möödunud aastal 44% Leedule. See kiireima kasvuga Balti riik läheneb jõudsalt poolele kogu Baltimaade arvutituru mahust. Internetikasutajaid on Eesti majanduslikult aktiivsetest elanikest kolmveerand, suurim kasv aga ootab lähiajal Lätit, kus Elko andmetel on 23% internetikasutajaid. Firmadega suheldes maksab Läti puhul arvestada seda, et väga paljudel pole elektronposti, kuna vaid 55% ettevõtetest kasutab internetti. Lätis oli Elko käive aasta esimese kahe kuu jooksul 20% suurem kui eelmisel aastal samal ajal, ulatudes 49 mln kroonini. Lätis on Elkol siiani olnud traditsiooniliselt tugevaim positsioon oma Baltimaade kontorite hulgas. Leedus, kus arvutituru kasv on olnud Baltimaade kiireim, on Elko käive kasvanud koguni 47%, ulatudes 49 mln kroonini.
Elko Leedu on jõudmas müügimahtudelt järele Lätile ning ilmselt muutub varsti suurima käibega Elko kontoriks Baltimaades. TD Balticu kasv nii Lätis kui ka Leedus oli 17%, GNT käive kasvas Lätis 14%. Läti GNT loodab suurendada just koduelektroonika müüki ja eriti märtsis ning aprillis, sest Euroopa Liidus on oodata hinnatõusu.